اکو کمپ کویری متین آباد کاشان تجربه اقامتی لذت بخش در کنار شن‌های روان

اکو کمپ کویری متین آباد کاشان تجربه اقامتی لذت بخش در کنار شن‌های روان

به گزارش گلونی در این چند سال اخیر مردم اقبال بیشتری به دیدن کویرهای بکر و دست نخورده نشان داده‌اند. دیگر مانند گذشته فقط جنگل‌ها و مناطق سرسبز و دریاها مقصد گردشگران نیست.

این اکو کمپ  در ۲۵ کیلومتری جنوب نطنز  و ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر کاشان قرار گرفته است. این اقامتگاه در ابتدای رمل‌های شنی بزرگ کویر پشت ریگ، در جنوب دریاچه نمک مسیله و در نزدیکی قلعه کرشاهی احداث شده.

اکو کمپ کویری متین آباد کاشان تجربه اقامتی لذت بخش

این منطقه گردشگری، نخستین اکو کمپ ایران است که با هدف توسعه گردشگری پایدار و حفاظت از زیست بوم منطقه ساخته شده است. برادران اشرف واقفی در سال۱۳۸۵ این اقامتگاه را دایر کرده‌اند.

ساخت اکو کمپ‌ها در حاشیه کویر راه حلی اصولی برای مراقبت کردن از طبیعت منطقه است. اکو کمپ‌ها را می‌توان هم یک اقامتگاه و هم یک مقصد گردشگری دانست.

در ساخت، نگه داری و اداره آن تمامی اصول محیط زیستی و اصول پایدار رعایت شده است. تمامی خدماتی که در این اکو کمپ‌ها ارائه می‌شوند، باید با زیست بوم و محیط زیست این منطقه هماهنگ باشند.

در سال ۲۰۱۴ میلادی، سازمان ملل  این اکو کمپ را به عنوان یکی از ۱۸ سایت گردشگری مطرح جهان که در زمینه‌های اکوتورستی انتخاب کرد. در سال ۲۰۱۵ نیز جایزه صلح و محیط زیست دکتر تقی ابتکار به این مکان تعلق گرفت.

ساختمان این اکو کمپ به شکل یک کاروانسرای قدیمی است. همچنین چادر و کومه‌های کاهگلی هم در این مجموعه قرار دارد.

اکو کمپ کویری متین آباد، پارکینگ، محوطه سنتی ایرانی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، اینترنت پر سرعت رایگان، تلوزیون و انواع غذاهای محلی که مواد ارگانیک تهیه می‌شوند، از جمله امکانات این مجموعه هستند.

با فرا رسیدن ۶ ماه دوم سال و فصل سرما، سفر به مناطق کویری کشور نیز آغاز می‌شود. بهترین زمان سفر به اکو کمپ کویری متین آباد از شهریور ماه شروع می‌شود و تا فرودین ادامه خواهد داشت.

پایان پیام

نویسنده: سارا شهسواری

کد خبر : 177883 ساعت خبر : 9:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=177883
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات