روستای درک را از نزدیک ببینید و از طبیعت سیستان و بلوچستان لذت ببرید

روستای درک را از نزدیک ببینید و از طبیعت سیستان و بلوچستان لذت ببرید

به گزارش گلونی این تلاقی زیبای کویر و دریا یکی از جاذبه‌های کم نظیر سیستان و بلوچستان است. روستای درک، در بخش زرآباد در شهرستان کنارک، نزدیک چابهار در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

در واقع روستای درک بین دو بندر مهم ایران یعنی بندر چابهار و بندر عباس قرار گرفته است. می‌توانید هم از طریق زمینی و هم از طریق هوایی به روستای درک برسید.

روستای درک

اینجا همان جایی است که دریای عمان به اقیانوس هند می‌رسد. تقابل صخره‌های بلند و سنگی و درخت‌های نخل با دریا، مناظری می‌سازند که نظیر ندارند.

مهم‌ترین دیدنی روستای درک تقابل ماسه‌های داغ و سوزان کویری با آغوش باز دریاست. یکی شدن کویر و دریا، یکی از خاص‌ترین پدیده‌های طبیعی است که تنها در مکان‌های انگشت شماری از دنیا دیده می‌شود.

یکی از جاذبه‌های این منطقه کوه‌های مینیاتوری آن است که بر اثر فرسایش باد و خاک ایجاد شده‌اند.

این کوه‌ها شباهت بسیاری با تصویری دارند که از مریخ به دست ما رسیده است. به همین دلیل به این کوه‌ها، کوه‌های مریخی هم می‌گویند.

اگر به درک می‌روید حتما کمپ بزنید و شب را آنجا بمانید.

شب‌ها پلانکتون‌های دریایی بر روی آب می‌درخشند گویی ستاره‌های آسمان را روی دریا ریخته باشند. این پدیده شاید در تمامی طول سال قابل دیدن نباشد اما اواخر اسفند یا اوایل فروردین حتما می‌توانید آن‌ها را ببینید.

مردم روستای درک بلوچ هستند و لباس‌های زیبای سوزن دوزی شده دارند و به زبان بلوچی صحبت می‌کنند.

این روستا امکانات زیادی ندارد پس سعی کنید وسایل مورد نیازتان را همراه داشته باشید.

چند اقامتگاه بومگردی در این روستا وجود دارد که می‌توانید شب در آن بمانید. همچنین مردم این روستا بسیار خونگرم و مهمان‌نواز هستند.

یکی از مهمترین دلایلی که این ساحل مورد توجه گردشگران قرار گرفته تمییزی و بکر بودن آن است. خوشبختانه هنوز طبیعت نادوستان زیادی به این منطقه نیامده‌اند تا آنجا را پر از زباله کنند.

پایان پیام

نویسنده: سارا شهسواری

کد خبر : 178081 ساعت خبر : 11:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=178081
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات