کویر ابوزید آباد کاشان فقط ۴ ساعت با پایتخت فاصله دارد

کویر ابوزید آباد کاشان فقط ۴ ساعت با پایتخت فاصله دارد

به گزارش گلونی این کویر در ۳۰ کیلومتری شهر کاشان قرار گرفته و یکی از جاذبه‌های زیبای استان اصفهان است. این کویر به دلیل جاذبه‌های تاریخی و طبیعی‌اش  طرفداران زیادی دارد. این کویر در حقیقت بخشی از بیابان بند ریگ است.

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی این کویر، چیزی که آن را منحصر به فرد کرده آثار تاریخی آن است. قلعه کرشاهی و شهر زیرزمینی نوش آباد از جاذبه‌های تاریخی این کویر است.

کویر ابوزید آباد کاشان تنها ۴ ساعت با پایتخت فاصله دارد

قلعه کرشاهی در ۲۰ کیلومتری روستای متین آباد، شمال شهرستان بادرود و نزدیک به ابوزید آباد قرار دارد. کرشاهی در قدیم به «گهر شاهی» و «قلعه دزدها» هم معروف بوده و در بین محلی‌ها به «قلعه کر» شناخته می‌شود.

شهر زیر زمینی نوش آباد یا اویی، با قدمت ۱۵۰۰ سال مربوط به دوره ساسانیان است. این شهر قدیمی‌ترین شهر زیرزمینی جهان است که کاملا با دست کنده شده. این شهر در گذشته در حفظ جان مردم نقش بسزایی داشته است.

شما برای اقامت در این منطقه می‌توانید به کاروانسرای ابوزید آباد مراجعه کنید.

این بنا که مربوط به زمان صفوی است هنوز هم همان کارکرد قدیمی خود را حفظ کرده.

این کاروانسرا بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارد. جالب است بدانید تا همین ۶۰ سال پیش هم شتربانان یزدی و اصفهانی در این کاروانسرا اطراق می‌کردند.

این کاروانسرا پس از مرمت در فهرست آثار ملی ثبت شده است. هم اکنون این بنا به عنوان اقامتگاه بومگردی مورد استفاده قرار می‌گیرد. خوب است بدانید برای تجهیز این کاروانسرا هیچ آسیبی به آن وارد نشده است.

اهالی این منطه به گویش قدیمی «بیذوی» حرف می‌زنند. فرهنگ اصیل این مردم در کنار بناهای تاریخی و طبیعی بر رجذابیت این منطقه افزوده است.

زمان مناسب پیشنهادی ما برای سفر به این منطقه، فصول سرد سال است.

زیرا این منطقه کویری بوده و روزهایی داغ و سوزان و شب‌هایی سرد دارد. به این منطقه زیبا بروید و از هم نشینی طبیعتی بکر و زیبا در کنار بناهای تاریخی لذت ببرید.

پایان پیام

نویسنده: سارا شهسواری

کد خبر : 178154 ساعت خبر : 12:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=178154
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات