کویر ریگ زرین یزد یا کویر مغستان تجربه راه رفتن روی ارتفاعات شنی

کویر ریگ زرین یزد یا کویر مغستان تجربه راه رفتن روی ارتفاعات شنی

به گزارش گلونی این کویر زیبا یکی از مناطق گردشگری استان یزد است. کویر زرین در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال کویر بافق، شمال غربی روستای ساغند و در جنوب روستای بیاضه قرار دارد.

در قسمت شمالی این کویر ارتفاعات حاجی آباد زرین قرار گرفته که جهتی شمال شرقی به جنوب غربی دارند. قسمت‌های جنوب غربی این کویر را هم گنبدهای نمکی پوشانده است.

کویر ریگ زرین یزد یا کویر مغستان

در مرکز این کویر کوه سیاهی با ارتفاع تقریبا ۲۰۵۰ متر به صورت استوار و محکم قد علم کرده است. به همین دلیل در زمان قدیم آن را عقدا یا همان کویر سیاه می‌نامیدند. این کوه، ریگ زرین را به قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند.

تپه‌های مرتفع با سطوح هموار باعث شده است تا ریگ زرین یا همان کویر مغستان طی چند سال اخیر مورد توجه کویرنوردان یا گردشگران قرار گیرد.

ریگ زرین دارای پوشش گیاهی کویری و جانورانی است که در کویر زندگی می‌کنند. از جمله این تنوع زیستی می‌توان به گرگ، شغال،  کفتار، روباه و گربه شنی، بزمجه و انواع مارمولک‌ها و عقرب‌ها و چند پرنده شکاری اشاره کرد.

ریگ زرین در کنار سکوت مهیج و جذابش سرشار از هیجان‌های رنگ به رنگ است. کمپ کویری که در این کویر قرار دارد و با نام ریگ زرین شناخته می‌شود تفریحات جذابی را برای گذران اوقات در این کویر زیبا فراهم آورده است.

علاوه بر کویرنوردی، برپاکردن آتش، تماشای ستارگان و عکاسی در کویر می توانید از تفریحاتی همچون سافاری، موتورسواری، شترسواری و سوارکاری در دل کویر لذت ببرید. این کمپ یک ایستگاه پرورش اسب نیز دارد.

تنها کویر ریگ زرین جاذبه این منطقه نیست. این کویر در چهل کیلومتری پارک ملی درانجیر قرار گرفته است که می‌توانید سری به آن بزنید.

روستای زیبا و منحصر به فرد خرانق با انبوه بناهای تاریخی، روستای زیبای عقدا، عبادتگاه زرتشتیان یا همان پیر سبز چک چک، قنات جهانی زارچ، شهر زیبای اردکان و چندین و چند جاذبه دیگر در نزدیکی این کویر قرار دارند که می‌توانید سری به آن‌ها بزنید.

پایان پیام

نویسنده: سارا شهسواری

کد خبر : 177948 ساعت خبر : 8:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=177948
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات