گردشگری در لرستان ممنوع؛ معرفی ۵۰ تور غیرمجاز به مراجع قضایی

گردشگری در لرستان ممنوع شد؛ معرفی ۵۰ تور غیرمجاز به مراجع قضایی

به گزارش گلونی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان از تعطیل شدن تمام فعالیت‌های گردشگری به علت وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در لرستان خبر داد.

وب‌سایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان نوشت: سید امین قاسمی امروز سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ با اعلام این خبر گفت: «با توجه به شیوع بیماری کرونا و اعلام وضعیت قرمز در استان لرستان، تمامی فعالیت‌های گردشگری به حالت تعطیل‌ درآمده است».

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی لرستان افزود: «تمام هتل‌ها و مراکز اقامتی نیز تعطیل هستند و چنانچه گروهی برای امور اداری یا ویژه، به استان وارد شود با مجوز فرمانداری آن شهرستان می‌تواند اقامت داشته باشد».

قاسمی عنوان کرد: «در استان ما۳۰ آژانس گردشگری و بیشتر از ۱۰۰ نفر راهنمای گردشگری داریم که فعالیت آن‌ها نیز به علت شیوع کرونا ویروس ممنوع شده است».

او با تأکید بر اینکه ورود هر تور طبیعت‌گردی و گردشگری به استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است، خاطرنشان کرد: «چنانچه یک تور گردشگری برای اعزام گردشگر اقدام کند با آن‌ها برخورد جدی می‌شود».

او افزود: «تورهایی وجود دارند که بدون مجوز از وزارت میراث فرهنگی در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و اعزام گردشگر می‌کنند که ۵۰ مورد از آن‌ها را شناسایی کرده و طی مکاتبات عدیده‌ای به مقامات قضایی و انتظامی استان معرفی شده‌اند».

گفتنی است استان لرستان سرزمینی با آب و هوای معتدل و کوهستانی است که بین ۴۶ درجه و ۵۱ دقیقه تا ۵۰ درجه و۲۲ دقیقه عرض شمالی در کوه‌های زاگرس میانی واقع شده ‌است.

این استان با طبیعتی بکر و بی‌نظیر، سرزمین آبشارهای فراوان و سرزمین دشت لاله‌های واژگون هم هست.

لرستان به دلیل داشتن طبیعیت فوق العاده یکی از زیباترین استان های ایران است و این ویژگی‌ها باعث شده است تا این استان به یکی از مقاصد مهم تورهای گردشگری تبدیل شود.

پایان پیام

کد خبر : 186817 ساعت خبر : 1:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=186817
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات