فردوسی پور رکورد لایو اینستاگرام فارسی را شکست
به گزارش گلونی گزارش لایو عادل فردوسی پور در اینستاگرام AFCفارسی با ۸۰۹ هزار بیننده، پنجمین لایو پربیننده دنیا و پربینندهترین لایو فارسی شد.
گریه شوق #عادل_فردوسی_پور در اول گزارش فوتبال، گریه همه مان را در آورد
— Mohamad Ali Abtahi ابطحی (@abtahi_m) December 19, 2020
من درست مثل حدود هشتصدهزار هموطن دیگر ترجیح دادهام فوتبال را از دریچه پخش زنده اینستاگرام ایافسی تماشا کنم.
تصویر اینستاگرام کیفیت فول اچ دی یا بلوری ندارد.
با این سرعت اینترنتی که ما داریم، هرچند دقیقه خط و خشی روی همان تصویر نصفه و نیمه قاب گوشی میافتد.
اما من هم درست مثل حدود یک میلیون ایرانی دیگر ترجیح میدهم، هیجان فوتبال را با صدای عادل فردوسی پور تجربه کنم.
بپذیریم یا نه، محبوبیت آدمها در همهجای دنیا نتیجه جذابتری از حسادت و تنگنظری و حذف دارد.
محبوبیت آدمها در همهجای دنیا، یک سرمایه است.
سرمایههایی که سیستمهای کارآمد و مدیریتهای نوین، آن را خوب میشناسند.
سرمایهای که در بدترین شرایط اقتصاد جهان در دوره پاندمی کرونا هم میتواند سودآور و ارزشمند باشد.
مدیران صفحه ایافسی که نه همزبان ما هستند و نه هموطن ما، ارزش این سرمایه را درک کردهاند.
آنها فهمیدهاند که در گوی رقابت رسانهای محبوبها و کاربلدها، رسانه را زنده نگاه میدارند.
از لحظهای که موضوع دعوت ایافسی از عادل برای گزارش فوتبال پرسپولیس و رفتنش به قطر داغ شد، لحظهبه لحظه میشد نمایش این محبوبیت را رصد کرد.
این صفحه فارسی از ۱۶۰ هزار هوادار در کمتر از ۴۸ ساعت به بیشتر از ۲ میلیون ۹۰۰ هزار فالوئر رسید.
تنها در یک ساعت پایانی مانده به آغاز بازی حدود ۳۰۰ هزار دنبالکننده تازه به صفحه اضافه شد.
دنبالکنندههایی که فیک نیستند.
فردوسی پور رکورد لایو را شکست
گزارش لایو #عادل_فردوسیپور در اکانت اینستاگرام AFCفارسی با ۸۰۹هزار بیننده پنجمین لایو پربیننده دنیا شد؛ پربینندهترین لایو فارسی. pic.twitter.com/GWwYameTeg
— مهدی امیرپور (@AmirpoorMehdi) December 19, 2020
آدمهای حقیقی هستند که برای شنیدن صدای گزارشگر محبوبشان بعد از مدتها فضایی جز این صفحه نیافتهاند.
برای شنیدن صدای عادلی که تنها یک گزارشگر، کارشناس فوتبال، تهیهکننده ورزشی یا حتی استاد دانشگاه نیست!
یک بچه شهرستانی ساده است مثل ما، که از شرکتکننده مسابقه هفته، خودش را پله پله رساند به بلندای محبت مردم.
یک مرد جذاب با چشمهای درخشان و اطوارهای منحصر به فردش که یک شبه بزرگ و مدیر و محبوب نشده است.
که دو دهه طول کشیده تا بشود عادل فردوسی پور و مُهر محبوبیتش بخورد حتی به دل آنها که طرفدار فوتبال نیستند.
و حالا حتی مدیریت راهبردی سرمایه در آسیا هم او را محبوب میشناسد و سرمایه معنویش را غنیمت میشمارد.
استراتژی سرمایهگذاری روی محبوبیت همیشه پاسخ میدهد و کمترین نشانه اثباتش همین صفحه ساده اینستاگرام ایافسی است.
کاش روزی ما هم درمییافتیم که قدرشناسی سرمایههایی مثل عادل فردوسی پور، نه فقط در فوتبال، که در بسیاری از زمینههای اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی و روابط بینالمل، میتواند ابزاری راهگشا باشد.
پایان پیام
نویسنده: آرزو قدوسی