چیپس و پفک مزه شب یلدای امسال شد
به گزارش گلونی فعالان بازار میگویند در شب یلدای امسال فروش مزههایی مانند چیپس، پفک، شکلات و انواع نوشیدنی و… داغ بود.
تعدادی از فروشندگان مواد غذایی میگویند مردم در روزهای گذشته بیش از هر کالا و جنس دیگری، چیپس و پفک و ماست موسیر و آب میوه خریدند. این اقلام در ادبیات غیررسمی کشور به «مزه» معروف هستند. مزهای برای مزهدار کردن خوردنیهای بدمزه.
شاید برای مزاح و خنده با این خبر شوخی کنیم و بگوییم خب طبیعی است که وقتی مصرف الکل بالا رفته، مصرف چیپس و ماست موسیر و آب میوه هم بالا برود.
چیپس و پفک مزه شب یلدای امسال شد
شاید شوخی کنیم و بگوییم از این ملت هرچه را بگیری، سنتها را نمیتوانی بگیری. شده حتا با یک بسته پفک شب چله را برقرار میکنند.
شاید بخندیم و بگوییم حتما ساقیها پروتوکل بهداشتی و حقوق مشتری را رعایت میکنند که خدا اینطوری به کسب و کارشان برکت داده است.
شاید بخندیم و بگوییم کرونا همه مردم را اهل دل کرده است و جای خیام خدابیامرز خالی است که نیست تا ببیند راهش چقدر پررهرو شده است.
شاید باز هم مثل تمام اتفاقات و ماجراهای تلخ سالهای گذشته بخندیم و شوخی کنیم. ولی باید بدانیم صدای خندههای ما مانع از شنیدن صدای حقیقت میشود.
حقیقت در این مورد شفاف و روشن است منتها ما با این خندهها و شوخیها خودمان را از حقیقت دور میکنیم.
شاید عدهای برای مصرف مشروبات الکلی اقدام به خرید مزه کرده باشند اما آیا همه مردم اهل مصرف مشروب هستند؟
قطعا جواب منفی است.
پس چرا خرید چیپس و پفک امسال رکورد زد و پرفروش شد؟
اگر بیخیال آن شوخیها بشویم متوجه خواهیم شد که اوضاع چقدر بد شده است.
مردمی که روزگاری نهچندان دور شب چله خود را با پسته و بادام و گردو سپری میکردند حالا به خاطر گرانی آجیل و اوضاع بد اقتصادی مجبور شدند شب چله را با چیپس و پفک سپری کنند. اینها همه نشانهای است برای آنها که میاندیشند.
پایان پیام