موزه فرهنگ و هنر بافق یزد

موزه فرهنگ و هنر بافق یزد

به گزارش گلونی در بهمن ۱۳۹۵ موزه فرهنگ و هنر بافق که یکی از موزه‌های زیبا و دیدنی بافق به حساب می‌آید تاسیس شد.

این شهر زیبا با تمدنی کهن و بافتی قدیمی توانسته ۳ موزه با ارزش و دیدنی را در دل خود جای داد. این موزه‌ها موزه وحشی بافقی، سنگ و معدن و فرهنگ و هنر هستند که در میان آن‌ها موزه فرهنگ و هنر توانسته است به ثبت ملی برسد.

اگر به یزد و به بافق سفر کردید تماشای این موزه زیبا که نشانگر فرهنگ و هنر ایرانی است را از دست ندهید.

موزه فرهنگ و هنر

این موزه در مساحتی بالغ بر ۱۵۰ مترمربعی افتتاح گردیده که در گذشته دبیرستان نمونه اندیشه بافق بوده است و اکنون اشیا و وسایل با ارزشی را در معرض دید عموم قرار داده است.

از جمله این اشیا مربوط به حوزه آموزش‌ و پرورش هستند. این وسایل نشانگر امکانات و وسایل آموزش‌وپرورش گذشته و مقایسه آن با حالت کنونی آموزش ‌و پرورش مدرن است. در این موزه می‌توان تفاوت دوره‌ها و پیشرفت تکنولوژی را حس کرد.

اشیا درون موزه

بازدید از موزه نه تنها سبب زنده شدن دوران گذشته و خاطرات گذشته است و به تعبیری نوستالژی‌های افرادی که در دهه‌های گذشته زندگی می‌کردند را برمی‌انگیزد بلکه سبب می‌شود افراد جوان نیز اوج تکنولوژی را حس کرده و تحول جامعه را ببینند.

در این موزه دستگاه‌های قدیمی همچون تلویزیون، تلفن، اسلاید، دستگاه تایپ و تکثیر، دوربین عکاسی و فیلم‌برداری، انواع رادیو و ضبط ‌صوت، لوازم‌التحریر قدیمی، کتب درسی، مجلات و روزنامه‌ها، کتاب‌های درسی، دست‌نوشته‌ها، آثار نویسندگان معاصر، عکس‌های قدیمی دانش‌آموزان و معلمان و غیره به نمایش گذاشته شده‌اند.

اگر به یزد سفر کردید حتما به این موزه بروید و از تماشای خاطرات گذشتگان لذت ببرید.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: بافق، خیابان ۱۵ خرداد، دبیرستان نمونه اندیشه

با گوگل مپ به موزه فرهنگ و هنر بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 199400 ساعت خبر : 7:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=199400
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات