موزه حمام قلعه همدان با معماری تماشایی

موزه حمام قلعه همدان با معماری تماشایی

به گزارش گلونی موزه حمام قلعه همدان یک موزه مردم‌شناسی است که در سال ۱۳۸۸ افتتاح شد. حمام قلعه از دو قسمت بخش گرم و سرد با ورودی هشت ضلعی تشکیل شده است.

پس از عبور از دهلیز آجری زیبا، ابتدا مجسمه‌ای را در کنار درب ورودی مشاهده می‌کنید که شخصی را که در گذشته در اینجا می‌نشست و پول از مردم می‌گرفت شبیه سازی می‌کند.

اگر به همدان سفر کردید بازدید از این موزه زیبا را هرگز از دست ندهید.

موزه حمام قلعه همدان

استان همدان دارای بیش از ۱۷۵۲ اثر تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی است که آن را به مکانی خاص و مهم در صنعت گردشگری تبدیل کرده است.

به همین دلیل ۱۰۰۴ اثر از این آثار در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. شهر تاریخی هگمتانه ثابت می‌کند که همدان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران و جهان است زیرا این شهر پایتخت اولین دولت شاهنشاهی ایران (مادها) بوده است.

معماری حمام قلعه همدان

معماری تماشایی این حمام تاریخی بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی را برای بازدید از این بنای تاریخی به اینجا می‌کشاند. این حمام به احتمال زیاد در سال‌های پایانی دوره قاجار ساخته شده است.

مساحت آن حدود ۱۵۰۰ متر مربع است. این موزه پس از انجام تعمیرات اساسی مانند تعمیر دیوارهای خارجی و مرمت قطعات داخلی، به موزه تبدیل شد.

حمام‌های تاریخی هر شهر نشان دهنده فرهنگ و تاریخ آن شهر است.

زیرا علاوه بر اینکه می‌توانید از معماری حمام‌های عمومی دیدن کنید، می توانید از دانش فنی معماران آن دوره و مشخصات بهداشتی و ویژگی‌های فرهنگی آن زمان نیز آگاهی پیدا کنید.

شهر همدان دارای انواع حمام‌های تاریخی است که هر روز مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: همدان، خیابان شریعتی، محله قلعه

با گوگل مپ به موزه حمام قلعه همدان بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی 

کد خبر : 202997 ساعت خبر : 12:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=202997
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات