بیمه مسئولیت مدنی برای راهنمای گردشگری مهم است

بدون داشتن تخصص و مهارت در جزئیات انواع سفر، اقدام به برگزاری تور نکنید

بیمه مسئولیت مدنی برای راهنمای گردشگری مهم است

به گزارش گلونی فقط گذراندن دوره‌های آموزشی و گرفتن گواهی و داشتن مدرک شغلی، برای تبدیل شدن به یک راهنمای گردشگری ماهر، کافی نیست.

یک راهنما یا مسئول برگزاری تور گردشگری به ویژه در زمینه طبیعت‌گردی باید تخصص و مهارت لازم برای صعود قله، دره نوردی، کمپینگ، رفتینگ، غواصی، کویرنوردی، صخره نوردی و دوچرخه سواری را داشته باشد.

ما بدون داشتن تخصص و مهارت در جزئیات انواع سفر، اقدام به برگزاری تور می‌کنیم.

اگر حادثه‌ای پیش بیاید، تنها زمانی ممکن است گرفتار نشویم که مسافری که حادثه دیده از حقوق اجتماعی و قانون مدنی اطلاع نداشته باشد.

اما اگر  کسی از قانون مدنی مطلع و با مفاد قانون مجازات‌های اسلامی آشنا باشد مطمئنا از کوچکترین حادثه در طول تور، به راحتی نمی‌گذرد.

به ویژه اگر در ایجاد حادثه مقصر راهنما و یا شرکت مسافرتی باشد.

بیمه مسئولیت مدنی

به همین خاطر است که شرکت یا آژانس مسافرتی حتما باید مسئولیت مدنی خودش، کارمندان و راهنما را بیمه کند.

آژانس یا راهنمای گردشگری قانونا حق ندارند فعالیتی را برگزار کنند که در آن تخصص و مهارت کافی ندارند.

ماده ۷۱۴ قانون مجازات های اسلامی و تعزیرات حکومتی می‌گوید:

«هرگاه بی‌احتیاطی یا بی‌مبالاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت راننده (‌اعم از وسائط نقلیه زمینی یا آبی یا هوایی) یا‌متصدی وسیله موتوری منتهی به قتل غیر عمدی شود، مرتکب به شش ماه تا سه سال حبس و نیز به پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه اولیای دم‌ محکوم می‌شود».

همچنین اظهارنظر کارشناسی درخصوص تشخیص بی‌احتیاطی، یا بی‌مبالاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت درمورد سوانح مربوط به وسایل نقلیه زمینی، آبی، هوایی، حسب مورد، اداره اهنمایی و رانندگی، شرکت راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سازما بنادر و کشتی‌رانی و سازمان هواپیمایی کشوری است.

باتوجه به این قوانین، اگر به عنوان راهنمای تور یا مدیر شرکت گردشگری، اقدام به برگزاری تورهای مختلف می کنید جانب احتیاط را در نظر گرفته و بیمه مسئولیت را از یاد نبرید.

برای اطلاعات بیشتر کتاب راهنمایی تور و قوانین و مقررات را بخوانید.

پایان پیام

کد خبر : 212725 ساعت خبر : 4:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=212725
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات