درخواست از استاندار سیستان و بلوچستان: ۸ کیلومتر جاده برای ما بسازید

درخواست از استاندار سیستان و بلوچستان: ۸ کیلومتر جاده برای ما بسازید

به گزارش گلونی جمعی از جوانان و دانشجویان و فعالان اجتماعی روستاهای گرم بیت (بالا و پایین) و کهنانی کش (بالا و پایین) در نامه‌ای  از استاندار سیستان و بلوچستان خواسته‌اند که به وضعیت آنها رسیدگی شود.

درخواست از استاندار سیستان و بلوچستان:

برادر ارجمند جناب آقای موهبتی
استاندار محترم استان سیستان و بلوچستان

باسلام و احترام و آرزوی توفیق الهی برای جنابعالی و همکاران محترمتان در دستگاه‌های اجرایی؛ احتراما به استحضار عالی می‌رساند؛ این چند سطر مرقومه؛ داستان زندگی مردمی زجردیده اما صبور ساکن روستاهای گرم بیت و کهنانی کش از توابع بخش باهوکلات شهرستان دشتیاری است؛ که امید است با بذل عنایات حضرتعالی و نظر مساعد سایر مسئولین استانی و شهرستانی از این فلاکت رهایی یابند و توجهات حضرتعالی به این سکنه؛ زمینه باقیات صالحاتی برای شما باشد.

اما غرض از نگارش این سطور این است که؛ با توجه به تبعیض‌های ناروا که منجر به از بین رفتن عدالت و ضایع شدن حقوق مردم محروم و رنج کشیده روستاهای گرم بیت و کهنانیکش گردیده است، نظر حضرتعالی و دیگر مسئولان را ؛ جهت احیاء حقوق و برپایی عدالت به نکات ذیل جلب می‌نماییم. لذا انتظار می‌رود مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

جناب آقای موهبتی؛ محضر حضرتعالی معروض می‌داریم، روستاهای گرم بیت و کهنانی کش به عنوان دورافتاده‌ترین روستای شهرستان دشتیاری، به رغم برخورداری از منابع طبیعی، از مشکلات و تنگناهایی رنج می‌برد که ضرورت دارد با سیاست‌گذاری؛ برنامه‌ریزی بهنگام و تخصیص منابع مالی، به سمت آبادانی رهنمون شود.

روستاهای گرم بیت و کهنانی کش و در محرومیت و نبود امکانات به سر می‌برند.

به رغم آنکه خدمات نظام مقدس اسلامی، غبار محرومیت دوران رژیم منحوس پهلوی را زدوده است، اما این روستاها از قافله پیشرفت دور مانده و نیازهای مردم شریف این دیار بی‌پاسخ مانده است.

هم‌اکنون مشکلات متعددی از قبیل؛ نبود آب شرب بهداشتی در روستا؛ نبود امکانات ورزشی؛ نبود راه مواصلاتی؛ نبودامکانات بهداشتی و درمانی؛ بیکاری جوانان؛ به خصوص اغلب تحصیلکردگان؛ نبود اماکن و تجهیزات فرهنگی، ورزشی و تفریحی؛ نداشتن طرح هادی روستایی و ده‌ها مشکل ریز و درشت دیگرِ زیرساختی و زیربنایی، مردم شریف این خطه را با نگرانی مواجه ساخته است.

استاندار محترم؛ ما ساکنین این روستا از بی‌مهری دستگاه‌های اجرایی اعم ازشهرستان و استان گله‌مندیم. علیرغم اینکه بارها درد دل مردم از نبود امکانات به گوش ناشنوای مسئولین منعکس شده؛ متاسفانه تاکنون هیچ گونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

درخواست از استاندار سیستان و بلوچستان:

۸ کیلومتر جاده برای ما بسازید

درخواست از استاندار سیستان و بلوچستان
درخواست از استاندار سیستان و بلوچستان

جناب آقای استاندار، شایسته است حضرتعالی مطلع شوید، در این گوشه از استان سیستان و بلوچستان؛ روستایی واقع است که احداث جاده ۸ کیلومتری آن سال‌هاست به طول انجامیده و علیرغم دوندگی‌های بیش از ۱۵ سال اهالی به ادارات شهرستان چابهار و دشتیاری و استان سیستان و بلوچستان تاکنون هیچ نتیجه‌ای جز مهاجرتهای بی‌رویه به شهر نداشته است.

مرگ زنان و فرزندان ما درحالی مقابل چشمانمان رقم می‌خورد که جاده و ماشینی برای انتقال ساکنین وجود ندارد.

این درحالیست که درطول روز دستان مادران و پدران چشم نگران؛ رو به سوی آسمان بلند است که دراین مدت اتفاقی برای اعضای خانواده آنها نیفتد.

جناب آقای دکتر موهبتی، آیا چنین روستاهای احداث یک مرکز درمانی حتی به صورت سرپائی خواسته زیادی اهالی این روستا است؟ محصولات باغی و دامی این منطقه تامین کننده بخشی از نیازهای استان است اما بدلیل همین بی‌تدبیری‌ها و عدم وجود جاده مناسب جهت انتقال به بازار؛ هرگز به دست کسی نمی‌رسد و اهالی نیز رغبت خود را برای نگهداری باغات ازدست داده و هزینه‌های آن را نمی‌توانند تحمل نمایند.

آقای استاندار محصولات باغی ما به دلیل نبود جاده به هیچ کجا نمی‌رسد و به خاطر هزینه بالای انتقال حاضر می‌شویم روی درختان خراب شوند اما آنها را نچینیم، اگر احشام اهالی به دلیل بیماری‌های مختلف و بدلیل اینکه هیچ دامپزشکی درطول سال‌های گذشته حتی یک سفر به روستانداشته و…حرفی نیست و گلایه‌ای نداریم.

تنها خواسته ما احداث جاده نیمه کاره‌ای است که سال‌هاست به طول انجامیده و درحالیکه طی همین مدت هزاران کیلومتر جاده چند بانده و بزرگراه در کشور و استان سیستان و بلوچستان احداث شده؛ اما این جاده به دلایل نامعلومی اسیر نامهربانی مسؤلین بومی و غیر بومی شده است.

بگذاریم و بگذریم؛ که هر چه هست شرح محرومیت است، محرومیتی که شاید حضرتعالی نیز بر آن واقف باشید و این نوشته‌ها فقط از باب یادآوری است.

از مسئولین ذیربط بخواهید که توضیح دهند که چرا چنین وضعیت اسفباری در این روستاها حکمفرماست؟

تا کی باید روستاهای گرم بیت و کهنانی کش عقب‌افتادگی بر گرده‌اش بخورد؟

جناب آقای موهبتی؛ توزیع ناعادلانه امکانات و اعتبارات دولتی در سال‌های گذشته، به رغم افزایش درآمدهای دولت‌های گذشته؛ موجب عدم پیشرفت روستای مذکور شده است.

مردم زجرکشیده و محروم روستاهای گرم بیت وکهنانی کش که تکیه گاهی جزء مسئولان دلسوز به نظام ندارند درمقابل این بی‌مهری‌ها چه بگویند؟

جزء اینکه بگویند، آقای استاندار به داد بیچارگان برسید، علمای عظام با عنایت به سخن پیامبر اکرم (ص): «هر کس صدای مظلومی را بشنود و به او کمک نکند مسلمان نیست» به داد مظلومان برسید، مسئولان محترم اجرایی دلسوز به نظام، به داد این محرومان برسید.

لذا خواهش و استدعای بسیارعاجزانه اهالی این روستاها از حضرتعالی و دیگر مسئولان عزیز استان و شهرستان این است در اسرع وقت تدابیر و تمهیداتی را برای رهایی مردم محروم این روستا از این وضعیت اسفبار اتخاذ نمایید؛ امید است که شاهد هر چه بیشترتحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی در سایه مقام عظمای ولایت و دولت کریمه باشیم.

جناب آقای استاندار، عاجزانه از شما تقاضا داریم زمینه اعزام کارشناسانی از طرف حضرتعالی به این روستا فراهم آید تا با بازدید میدانی و ارائه گزارش مأموریت، شما از وضعیت روستا بیشتر و بهتر مطلع شوید، شما نقطه عطفی و شروع مبارک و تازه‌ای بر این داستان غم‌انگیز باشید.

امید است با تلاش مجدانه حضرتعالی که مسلما مرضی رضای حق تعالی نیز هست؛ شاهد استیفای حقوق اهالی این روستا باشیم.

درخواست از استاندار سیستان و بلوچستان
درخواست از استاندار سیستان و بلوچستان

در پایان نیز لازم است این نکته را یادآور شویم که مردم روستاهای گرم بیت و کهنانی کش فقط و فقط از سر دين به ديار و سرزمين مادريشان، کمر همت بسته‌اند و با توکل به خداوند متعال در ميدان عمل آماده‌اند تا به ياری مسئولين بشتابند و سير آبادانی و سازندگی ديار خويش را تسريع و تسهيل بخشند.

اما اين انتظار را از مسئولين خدوم کشور، استان و شهرستان دارند که آنها نيز دست همکاری و مساعدت به سوی ما دراز کنند تا اين موجب دلگرمی اين مردم بزرگ و سرافراز شود و کام مردم به برکت اين پيشرفت ها وآبادانی‌ها شيرين گردد.

جناب آقای استاندار؛ دستان ما منتظر دستان شماست و چشمهای‌مان به راه روشن آينده.

منتظریم تا شميم مرکب نامه پاسختان را استشمام کنيم و اين موجبات دلگرمی ما شود برای رفتن به سوی فردايی بهتر.

پیشاپیش از توجه و عنایت حضرتعالی سپاسگزاری می‌شود و توفیق روزافزون شما را از خداوند متعال مسألت می‌نماییم.

پایان پیام

کد خبر : 210287 ساعت خبر : 10:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=210287
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

استاندار چی بخشدار هم نیامد به خاطر نبود راه قربانی گاندو شدیم