موزه شهر ارومیه دومین موزه غنی کشور

موزه شهر ارومیه دومین موزه غنی کشور

به گزارش گلونی موزه شهر ارومیه با بیش از ۳۰۰۰۰ شی تاریخی ارزشمند، درست بعد از موزه ملی ایران در تهران، به عنوان دومین موزه مهم ایران محسوب می‌شود.

در این موزه گران‌بها می‌توانید مجموعه‌هایی از دوره پیش از اسلام تا دوران قاجار را مشاهده کنید. اگر به شهر ارومیه سفر کردید بازدید از این موزه زیبا را هرگز از دست ندهید. با ما همراه باشید.

موزه ارومیه

این موزه در سال ۱۳۴۶ با مساحت ۲۰۰۰ متر مربع تأسیس شد. این موزه مهم از دو قسمت تشکیل شده است و شما می‌توانید از پنجشنبه تا یکشنبه از این موزه دیدن کنید. قدمت برخی از اشیا باستانی این موزه بیش از ۷۰۰۰ سال است.

قسمت‌های مختلف موزه

همانطور که در بالا ذکر شد، این موزه از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: بخش باستان‌شناسی و بخش مردم‌شناسی.

در بخش باستان شناسی موزه، می‌توانید سه نوع مجموعه از دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخ اسلامی را مشاهده کنید. بیشتر این اشیا در حین کاوش در مکان‌های مهم باستانی ایران مانند شوش، تپه‌های سیلک و رودبار پیدا شده‌اند.

برخی از برنزهای مرغوب لرستان را نیز می‌توانید در بخش جداگانه‌ای در قسمت باستان‌شناسی مشاهده کنید. مجموعه‌ای خوب از سکه‌های تاریخی قسمت دیگری است که باید بازدید کنید.

قسمت کوچکتر موزه به مردم‌شناسی اختصاص یافته است. در این قسمت جالب می‌توانید سبک زندگی مردم محلی آذربایجان غربی را مشاهده کنید. از لباس‌های سنتی گرفته تا جواهرات دست ساز.

بازدید از موزه

بعد از بازدید از این موزه می‌توانید برای خرید سوغاتی از این شهر دوست داشتنی به بازار بزرگ ارومیه مراجعه کنید. اگر اهل ماجراجویی در طبیعت هستید، می توانید از دریاچه نمادین ارومیه نیز دیدن کنید.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان شهید بهشتی، روبروی بانک تجارت

با گوگل مپ به موزه شهر ارومیه بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 207207 ساعت خبر : 11:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=207207
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات