انجمن دوستداران دماوندکوه تشکل زیست محیطی تقدیر شده جایزه مهرگان علم

انجمن دوستداران دماوندکوه تشکل زیست محیطی تقدیر شده جایزه مهرگان علم

اسامی برگزیدگان و تقدیرشدگان این دوره جایزه مهرگان علم در سه بخش بهترین کتاب‌های علمی- زیست‌محیطی، برترین تشکل‌های زیست‌محیطی( NGOها) و اثرگذارترین شخصیت‌های محیط زیست ایران، ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۱۴ اسفندماه مقارن با روز جهانی حیات وحش و اولین سالروز درگذشت مهندس اسکندر فیروز رییس هیأت داوران جایزه مهرگان علم اعلام شد.

به گزارش گلونی انجمن دوستداران دماوندکوه – آمل به عنوان اولین تشکل تقدیرشده جایزه مهرگان علم دوره چهاردهم و پانزدهم انتخاب شد. مدیریت این انجمن برعهده مهدی مسچی است.

انجمن دوستداران دماوندکوه

سایر ویدیوها در نماشای گلونی

برگزاری جشن تیرگان توسط انجمن دوستداران دماوندکوه

سایر ویدیوها در نماشای گلونی

درباره انجمن دوستداران دماوندکوه – آمل:

به دنبال بی‌توجهی‌ها و تعرضات گوناگون به عرصه و حریم قله دماوند به ویژه مسیر ضلع جنوبی، با همت جمعی از دوستداران کوه دماوند و پیش‌کسوتان کوه‌نوردی و فعالین مدنی مازندران، «انجمن دوستداران دماوندکوه» تشکیل و اخذ مجوز ثبتی استانداری مازندران با محوریت «حفاظت و ثبت جهانی قله دماوند» و حفاظت از سایر عرصه‌های محیط زیست و منابع طبیعی کشور راه‌اندازی و با مشارکت جدی در تاسیس شبکه‌ی سمن‌های استان و کشور به فعالیت ادامه می‌دهد.

کلیه اعضای انجمن حدود ۶۰ نفر و نیز حدود ۱۱۰ عضو افتخاری و همیار دارد.

فعالیت‌های انجمن دماوندکوه، عمدتاً به صورت میدانی درکلیه‌ی عرصه‌های یادشده و چه با برگزاری همایش‌های چندهزارنفری در پای قله دماوند در ۱۳ تیرماه هرسال (که خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر در تقویم رسمی کشور نیز گنجانیده شد) تحت عنوان جشن تیرگان«روز ملی دماوند» و سایر همایش‌ها در شهرهای مازندران و تهران و… تداوم دارد.

ضمناً انجمن دماوندکوه به خاطر فعالیت مستمر و هم‌زمان پیگیری‌های قانونی آن، موجب دعوت و حضور محوری در کلیه جلسات، بازدیدهای میدانی و تصمیم‌گیری‌های اختصاصی مستقر در استانداری مازندران با حضور کلیه‌ی مدیران کل مرتبط ”حفاظت و مدیریت یکپارچه اثرطبیعی- ملی قله دماوند“ شدکه همچنان ادامه دارد.

گفتنی است داوری این دوره‌ جایزه مهرگان علم را هفت تن از برجسته‌ترین کارشناسان محیط زیست ایران متشکل از: زنده‌یاد اسکندر فیروز، هوشنگ ضیایی، اسماعیل کهرم، عبدالحسین وهاب‌زاده، محمد درویش، زهرا قلیچی‌پور و مژگان جمشیدی بر عهده داشتند.

شایان ذکر است که فراخوان دوره‌های شانزدهم و هفدهم جایزه مهرگان علم که به کتاب‌های علمی منتشر شده در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و همچنین عملکرد تشکل‌های زیست‌محیطی در این بازه زمانی اختصاص دارد متعاقباً منتشر خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 210581 ساعت خبر : 2:42 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=210581
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات