گلونی رسانه مشارکتی است
به گزارش گلونی سال نودوچهار که تصمیم گرفتیم برای مجوز یک پایگاه خبری اقدام کنیم، هرگز گمان نمیکردیم کار سختی باشد. درست مثل خود زندگی که تا وقتی قدمی برنداری متوجه چالهها و فرودهایش نمیشوی.
از آن سال تا امروز که تولد پایگاه خبری گلونی است، اتفاقات ریز و درشت بسیاری را گذراندهایم.
از جزئیاتش کسی جز خودمان و البته خدا باخبر نیست و برخی وقتها هم که مشکلات زیاد میشد و صبر و توانمان کم؛ چند جملهای غر میزدیم از احوالات. اما هر بار همراهی و دلگرمیتان مصمممان میکرد به ادامه دادن.
برای شخص من، گلونی بعد از سیل سال ۹۸ جور دیگری مهم شد. فراتر از یک پایگاه خبری.
فراتر از مرور چند خبر یا اطلاعرسانی و پیگیریهای مرسوم.
گلونی در زمان سیل و پس از آن، در قامت یک «رسانه مشارکتی»* نقش ایفا کرد و چه چیزی مهمتر از اینکه در هیاهوی وب، روایتگر قصه مردم باشیم آن هم زمانی که بیشتر از هر لحظهای نیاز به توجه و حمایت دارند.
بعد از آن در گلونی یاد گرفتیم میتوانیم در بحرانها نقش مهمی داشته باشیم.
گلونی رسانه مشارکتی است
با کمک شما و با مشارکتتان در رویدادها و پویشهای گلونی مشکلات زیادی را حل کردیم یا دستکم به جای نشستن و افسوس خوردن، راهحلی یافتیم. قصه پویش زاگرس در آتش را یادتان هست؟
در شش سالی که گذشت تجربیات متعددی کسب کردیم و حالا در کنار همه فعالیتهای خبری، حواسمان بیشتر به اطرافمان هست.
اگر به گلونی میبالیم به واسطه حضور، اعتماد و همراهی شماست.
مهمترین سرمایه یک رسانه اعتماد مخاطب است و ما به همین دلیل سرمایهداریم.
تولد گلونی مبارک همه شما که کمک میکنید به بهتر شدنمان.
پایان پیام
نویسنده: انوشه میرمجلسی، سردبیر گلونی
*رسانه مشارکتی به رسانههایی اطلاق میشود که بر مشارکت و تولید محتوا به صورت تعاملی و دوسویه با مخاطب تمرکز دارند.
چنین رسانههایی به جای تمرکز بر خبرنگاران حرفهای و متمرکز در دفاتر خبری، به شهروندخبرنگارانی توجه میکنند که در تعامل با رسانهها هستند و سهم مهمی در خلق محتوا دارند.