لایت استیک چیست و چه کاربردی دارد؟

لایت استیک چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش گلونی لایت استیک یکی از تجهیزات کاربردی است که در حوزه گردشگری و طبیعت‌گردی و کوهنوردی بسیار مفید است. این وسیله گاهی می‌تواند جان فرد یا گروهی را نجات بدهد. پس آشنایی با آن جزو ضروریات است.

لایت استیک یک منبع نور است که برای فعالیت‌ در شب و غارنوردی، چراغ راه و علامت هشدار دهنده‌ای است برای یافتن مسیر درست.

لایت استیک محصولی کاربردی برای فعالیت‌های مختلفی مانند حرکت در شب و تاریکی، غارنوردی، عملیات امداد و نجات در تاریکی، هرگونه فعالیت در جاده‌ها مانند تعمیر خودرو در شب و… است.

بدین صورت که با خم کردن و شکسته شدن حباب شیشه‌ای درون این میله‌های پلاستیکی، مواد شیمیایی داخل آن با هم ترکیب شده و باعث تولید نوری ملایم در رنگ‌های مختلف می‌شود.

از این نور ملایم می‌تواند در انواع فعالیت‌ها در تاریکی با هدف‌هایی همچون نشانه‌گذاری، ارسال علامت، کنترل اعضای یک گروه طبیعتگردی در پیاده‌روی‌های شبانه جهت گم نشدن و خارج نشدن از مسیر و… استفاده کرد.

البته نور تولیدی توسط لایت استیک برای روشن کردن کامل محیط نیست و فقط جهت هشدار و نشانه‌گذاری و مانند این‌ها کاربرد دارد.

از این وسیله می‌توان در موارد زیر استفاده کرد:

روشنایی در مکان‌های قابل مشتعل که نباید کوچکترین جرقه‌ای ایجاد شود، در مسافرت و داخل چادرها، در غارهای تاریک و شب‌ها در طبیعت، شادی در چشن‌ها و…

این لایتر یا به عبارتی چراغ اضطراری با خم کردن بدنه آن به حالت شکستن لایتر، نوری داخل این محفظه پدید می‌آید و می‌توان گفت نور آن تا حدود یک شبانه روز روشن می‌ماند. البته بستگی به نوع و مارک لایت استیک هم دارد.

می‌توان در داخل چادر مسافرتی، داخل کومه‌های شکار پناهگاه‌های کوهنوردی غارها و بسیاری از جاهای دیگر از روشنایی بی‌خطر لایتر به عنوان یک بار مصرف استفاده کنید.

بله این وسیله یک بار مصرف است و وقتی آن را شکستید از ۱۲ تا ۲۴ ساعت می‌توانید از نور آن استفاده کنید.

بعد از آن دیگر کاربردی ندارد. پس اگر تعداد محدودی از آن در اختیار دارید در استفاده از آن محتاط باشید.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 238238 ساعت خبر : 6:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=238238
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات