کرونای هندی از افراد واکسن زده هم منتقل می‌شود

کرونای هندی از افراد واکسن زده هم منتقل می‌شود

به گزارش گلونی این گزارش فقط بر اساس بررسی تعداد کمی از افراد واکسینه شده مبتلا تهیه شده است و همان‌طور که در متن گزارش نیز اشاره شده است، ابتلای افراد واکسینه شده به کرونا رد کننده تاثیرات مثبت واکسن‌ها نیست و فقط دلیلی برای افزایش سرعت واکسیناسیون در کشورها برای جلوگیری از جهش‌های جدیدتر است.

همچنین بر اساس این گزارش حجم ویروس در بدن افراد واکسینه شده و نشده به یک اندازه است، اما در مورد میزان انتقال آن به سایرین هنوز نمی‌توان به طور قطع نظری داد و نیاز به مطالعات بیشتری در این‌باره وجود دارد.

اما واکسن‌ها قطعا در جلوگیری از ابتلای شدید و کاهش مرگ و میر موثرند.

به گزارش واشنگتن‌ پست دانشمندانی که شیوع گسترده COVID-19 را در ماساچوست مورد مطالعه قرار دادند، به این نتیجه رسیدند که افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، حجم ویروس برابری را نسبت به افرادی که واکسینه نشده‌اند در بدن خود دارند.

مقامات بهداشتی روز جمعه جزئیات این تحقیق را منتشر کردند. این تحقیق در تصمیم این هفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) برای توصیه به افراد واکسینه شده برای استفاده از ماسک در فضاهای بسته در مناطقی از ایالات متحده که کرونای هندی یا نوع دلتا در حال افزایش است، نقش کلیدی داشته است.

نویسندگان این پژوهش می‌گویند یافته‌ها نشان می‌دهد که دستورالعمل استفاده از ماسک CDC باید شامل کل کشور شود، حتی در خارج از مناطقی که ویروس در گردش است.

این یافته‌ها می‌توانند مطالعات گذشته در مورد نحوه گسترش بیماری را تحت تأثیر قرار دهند.

پیش از این تصور می‌شد افراد واکسینه شده مبتلا به این ویروس دارای سطوح پایینی از ویروس هستند و بعید است که آن را به دیگران منتقل کنند. اما داده‌های جدید نشان می‌دهد که این موضوع در مورد نوع دلتا صادق نیست.

میزان ابتلا به ویروس کرونا در Provincetown – یک نقطه توریستی ساحلی در کیپ کد با بالاترین میزان واکسیناسیون در ماساچوست – تا کنون بیش از ۹۰۰ مورد را شامل می‌شود. حدود سه چهارم مبتلایان افرادی بودند که کاملاً واکسینه شده بودند.

تراویس داگنِیس، یکی از مبتلایان که در میان افراد واکسینه شده بود می‌گوید: «بی احتیاطی و مهمانی دسته‌جمعی برای شب‌های طولانی در تعطیلات چهارم ژوئیه، یک اشتباه بود.»

ساکن ۳۵ ساله بوستون پنجشنبه گفت: «عموما گفته می‌شد که واکسن به معنای بازگشت به زندگی عادی است. متأسفانه، من اکنون آموخته‌ام که واکسن چند قدم نزدیک شدن به زندگی عادی است.»

داگنِیس تاکید می‌کند که واکسیناسیون می‌تواند بدترین علائم ویروس را در چند روز کاهش دهند. او بهبود یافته است.

مانند بسیاری از ایالت‌ها، ماساچوست همه محدودیت‌های مربوط به COVID-19 را در اواخر ماه مه، قبل از شروع روز یادبود سنتی فصل تابستان، لغو کرد. Provincetown این هفته قانون استفاده از ماسک در فضاهای داخلی را برای همه احیا کرد.

اسناد داخلی فاش شده در مورد موارد ابتلای افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند و نوع دلتا نشان می‌دهد که CDC ممکن است تغییرات دیگری را در مورد نحوه مبارزه با ویروس کرونا، مانند توصیه ماسک برای همه و نیاز به واکسن برای پزشکان و سایر کارکنان بهداشتی، در نظر بگیرد.

کرونای هندی یا نوع دلتا، که اولین بار در هند شناسایی شد، باعث عفونت‌هایی می‌شود که بیشتر از سرماخوردگی معمولی، آنفولانزا، آبله و ویروس ابولا مسری هستند و طبق اسنادی که موارد ابتلا در Provincetown را بررسی کردند، به اندازه آبله‌مرغان عفونی است.

اما همان‌طور که آنها خاطرنشان می‌کنند، واکسن‌ها هنوز برای جلوگیری از ابتلای جدی و مرگ بسیار موثر هستند.

شیوع دوباره ویروس در Provincetown و اسناد منتشر شده چالش عظیمی را که CDC در تشویق واکسیناسیون با آن روبرو است را نشان می‌دهد، در حالی که تصدیق می کند که موارد ابتلا در افراد واکسینه رخ دهد و می‌تواند مسری باشد اما غیر معمول است.

این اسناد تاکید می‌کند که جنگ تغییر کرده است و این اشاره‌ای عمیق به نگرانی عمیق‌تر مبنی بر اینکه میلیون‌ها نفر از افراد واکسینه شده می‌توانند منبع گسترش ویروس باشند، است.

کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید می‌گوید: «مهمترین اصل در واقع بسیار ساده است. افراد بیشتری باید واکسن بزنند.»

بر اساس اسناد فاش شده، همزمان با گسترش کرونای هندی یا نوع دلتا افراد واکسینه شده مبتلا به ویروس بخش فزاینده‌ای از بستری شدن‌ها و مرگ و میرهای داخل بیمارستان را در بین بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تشکیل می‌دهند.

اگرچه کارشناسان به طور کلی با موضع بازنگری شده CDC در زمینه استفاده از ماسک در فضاهای بسته موافق هستند، اما برخی می‌گویند گزارش شیوع بیماری در Provincetown ثابت نمی‌کند که افراد واکسینه شده منبع مهمی برای شیوع عفونت‌های جدید هستند.

جنیفر نوزو، محقق بهداشت عمومی دانشگاه جان هاپکینز می‌گوید: «برای توصیه جدید (CDC) یک دلیل علمی وجود دارد. اما این توصیه از این مطالعه نشأت نمی‌گیرد.»

گزارش CDC براساس حدود ۴۷۰ مورد ابتلا به COVID-19 مرتبط با جشن‌های Provincetown است که شامل رویدادهای پرجمعیت در تعطیلات در فضاهای داخلی مانند رستوران‌ها، مهمانسراها و خانه‌های اجاره‌ای می‌شود.

محققان آزمایشاتی را روی قسمتی از مبتلایان انجام دادند و تقریباً همان میزان ویروس را در افرادی که کاملاً واکسینه شده بودند و کسانی که واکسینه نشده بودند پیدا کردند.

سه چهارم عفونت‌ها در افراد واکسینه شده بود. در بین افرادی که کاملاً واکسینه شده‌اند، حدود ۸۰درصد علائم بیماری را تجربه کرده‌اند که شایع‌ترین آنها سرفه، سردرد، گلودرد، درد عضلانی و تب است.

دکتر آنجلا راسموسن، ویروس‌شناس در دانشگاه ساسکاچوان، می‌گوید که در این گزارش، اندازه‌گیری‌هایی که محققان برای ارزیابی میزان ویروسی که یک فرد مبتلا در بدن خود دارد، مشخص نمی‌کند که آیا آنها واقعاً ویروس را به افراد دیگر منتقل می‌کنند یا خیر.

مقامات CDC می‌گویند اطلاعات بیشتری در راه است. آنها موارد ابتلای افراد واکسینه شده را به عنوان بخشی از مطالعات بسیار بزرگتر دنبال می‌کنند که شامل پیگیری ده‌ها هزار نفر از افراد واکسینه و واکسینه نشده در سراسر کشور در طول زمان است.

کرونای دلتا در سیستان و بلوچستان چه می‌کند؟

پایان پیام

مترجم: مریم قره‌گزلو

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 238599 ساعت خبر : 1:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=238599
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات