ضد واکسن هایی که بر اثر کرونا جان باختند

ضد واکسن هایی که بر اثر کرونا جان باختند

به گزارش گلونی از ابتدای واکسیناسیون همواره در تمام نقاط جهان افرادی بوده‌اند که با واکسن‌ها مخالف بوده‌اند.

این موضوع فقط به واکسن کووید۱۹ محدود نمی‌شود و ضد واکسن ها همواره به دلایل مختلفی از زدن واکسن‌ها برای خود و حتی فرزندان‌شان سرباز می‌زنند.

اما مخالفت با دریافت واکسن کرونا مسئله‌ای شخصی نیست و برای پایان دادن به این پاندمی افراد بیشتری باید واکسینه شوند تا هر چه زودتر به پایان این بیماری نزدیک شویم و از وقوع جهش‌های مختلف که ممکن است در برابر واکسن‌ها مقاوم باشند جلوگیری کنیم.

در ادامه این گزارش شما را با افراد ضد واکسنی آشنا می‌کنیم که بسیاری را نیز به عدم رعایت شیوه نامه بهداشتی و نزدن واکسن تشویق کرده‌اند اما در ماه‌ها و روزهای گذشته جان خود را بر اثر ابتلا به کووید۱۹ از دست داده‌اند.

کالب والاس (Caleb Wallace) ضد ماسک تگزاسی

بر اساس گزارشی که ۶ شهریور در نیویورک تایمز منتشر شده است، کالب والاس، ۳۰ ساله، که رهبر جنبش ضد ماسک در تگزاس بود بعد از ابتلا به کرونا و گذراندن سه هفته در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بر اثر این بیماری درگذشت.

به گزارش گاردین او در جولای سال گذشته یک تجمع اعتراضی را برنامه‌ریزی کرد که در آن افراد به استفاده از ماسک، قرنطینه‌ها، و مطالب علمی در مورد کووید۱۹ و رسانه‌های لیبرال اعتراض کردند.

او امسال در ماه آوریل در نامه‌ای به مدرسه‌ای در سن آنجلو خواستار برداشتن پروتکل‌های بهداشتی شد.

همسر او که چهارمین فرزند خود را باردار است گفته است زمانی که همسرش احساس بیماری کرده است نه تست داده و نه به بیمارستان مراجعه کرده است. او مخلوطی از زینک، ویتامین سی آسپیرین و ایورمکتین (یک ضدانگل که برای دام از آن استفاده می‌شود و برای درمان کووید توصیه نمی‌شود) را مصرف کرده است.

او که در تاریخ ۲۶ جولای (۴ مرداد) بیمار شده است ۴ روز بعد مجبور به مراجعه به اورژانش شده است و در تاریخ ۸ آگوست (۱۷ مرداد) به دستگاه کمک تنفسی وصل شده است.

همسر آقای والاس یک روز قبل از مرگش نوشت: «او فرد کاملی نبود اما خانواده و فرزندانش را بسیار دوست می‌داشت. به کسانی که برای او آرزوی مرگ می‌کردند می‌گویم متاسفم که عقاید او شما را آزار داده است. من دعا کردم تا اون بعد از بهبود از این بیماری عقایدش را تعییر دهد و ارزش بیشتری برای زندگی اش قائل شود. نمی‌توانم چیز بیشتری بگویم چرا که نمی‌توانم از قول او صحبتی کنم.»

استفان هارمون (Stephen Harmon)، مردی که واکسن کووید را مسخره می‌کرد

به گزارش دوم شهریور بی بی سی استفان هارمون، ۳۴ ساله، که در کالیفرنیا زندگی می‌کرد و واکسن‌های کووید۱۹ را در شبکه‌های اجتماعی مورد تمسخر قرار می‌داد بعد از یک ماه مبارزه با کرونا جان خود را از دست داد.

او یکی از مخالفان واکسن‌های کووید بود و شوخی‌های بسیاری با این واکسن‌ها می‌کرد.

او در توییتر خود که ۷۰۰۰ فالوئر داشت نوشته بود: «من ۹۹ مشکل دارم اما واکسن هیچ یک از آنها نیست.»

او در روزهای آخر عمرش از مبارزه‌اش با کرونا در تخت بیمارستان عکس می‌گرفت. او در یکی از پست‌های خود نوشته بود: «برایم دعا کنید، آنها واقعا می‌خواهند مرا به دستگاه تنفسی وصل کنند.»

اما با این حال در طول بیماری نیز با واکسن‌ها مخالف بود و اعتقاد داشت ایمان و اعتقادات مذهبی‌اش او را در برابر این بیماری محافظت خواهد کرد.

او همچنین قبل از مرگش گفته بود به انجیل بیشتر از دکتر فاوچی اعتماد دارد.

دیک فارل (Dick Farrel) مجری رادیو راست گرا و ضد واکسن

به گزارش گاردین در ۸ مرداد، دیک فارل، مجری رادیو راست گرا، که از منتقدان دکتر فاوچی بود و مردم را به نزدن واکسن تشویق می‌کرد بر اثر ابتلا به کووید۱۹ درگذشت.

فارل، ۶۵ ساله، بعد از ابتلا به کووید۱۹ نظرش در مورد واکسن‌ها تغییر کرد و حتی در پیامکی به یک از دوستان نزدیکش از او خواست تا واکسن بزند.

دیوید پارکر (David Parker) مدیر یک کلوب شبانه

بر اساس گزارشی که در تاریخ ۱۷ مرداد در Insider منتشر شده است، دیوید پارکر ۵۶ ساله، که معتقد بود که شرکت‌های دارویی در حال امتحان واکسن‌های کرونا روی افراد هستند نیز بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داد.

با وجود اینکه یکه آقای پارکر، مدیر یک کلوب شبانه در شمال انگلیس، هیچ بیماری زمینه‌ای نداشت بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرد.

حالا که خانواده‌اش بخاطر از دست دادن او بسیار غمگین هستند از همه می‌خواهند تا واکسن بزنند.

پارکر چند هفته قبل از مرگش در فیس بوک نوشته بود تا زمانی که عوارض بلند مدت واکسن‌ها مشخص نشود واکسن تزریق نخواهد کرد.

لسلی لارنسن (Leslie Lawrenson)، وکیل فارغ‌التحصیل از کمبریج

بنابر گزارشی دیگر در تاریخ ۱۴ مرداد در Evening Standard لسلی لارنسن، وکیل ۵۸ ساله که فارغ‌التحصیل دانشگاه کمبریج بود، ۹ روز بعد از انتشار ویدیویی از خود با این موضوع که چیزی برای ترسیدن از کرونا وجود ندارد، در منزل خود درگذشت.

او که هیچ بیماری زمینه‌ای نداشته است از تزریق واکسن خودداری کرده بود چون فکر می‌کرد به آن نیازی ندارد.

به جای آن به سیستم ایمنی خود اعتماد کرده بود و فالوئرهایش را نیز با خود همراه کرده بود.

او در ویدیوهایی که از خود منتشر می‌کرد علائمش را مانند یک سرماخوردگی توصیف کرده بود.

زمانی که علائم او شدیدتر شد او گفت که همه بدنش درد می‌کند اما احساس نمی‌کند خطری او را تهدید کند‌.

آماندا میتچل (Amanda Mitchel) پارتنر لارنسن می‌گوید مرگ او هزینه‌ای بود که بابت یک اشتباه بزرگ پرداخت کرده است. لارنسن بر اساس مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی خوانده بود تصمیم گرفت تا واکسن نزند.

مجری رادیو مارک برنیر (Marc Bernier)، آقای ضد واکسن

بنابر گزارشی که در گاردین در تاریخ ۷ شهریور منتشر شد، مارک برنیر، ۶۵ ساله، مجری فلوریدایی رادیو، که خود را آقای ضد واکسن نامیده بود، بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

او که ۴۶ سال در رادیو مشغول بوده است تلاش‌ها برای واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را مورد انتقاد قرار می‌داد.

درحال حاضر بیشتر مرگ و میرها در آمریکا بر اثر کووید۱۹ در بین افراد واکسینه نشده اتفاق می‌افتد.

امی کروسبی (Amy Crosby) پرستاری که مادر ضد واکسن خود را از دست داد

روز ۳۱ مرداد نیز گزارشی در Independent منتشر شد که در آن پرستار امی کروسبی داستان غم‌انگیز مرگ مادر ضد واکسن خود را تعریف می‌کند به امید اینکه سایرین واکسن خود را دریافت کنند.

او که خود در بخش تزریق واکسن‌ها مشغول به کار است مادر ۵۷ ساله اش را که بیماری زمینه‌ای نیز نداشته است براثر ابتلا به کووید از دست داده است.

کروسبی که در بیمارستان دانشگاهی James Cook University Hospital در Middlesbrough انگلیس مشغول به کار است در توییتر خود نوشت در ۱۸ ماه گذشته روابطش با مادرش دچار مشکلاتی شده بود چون او باور داشت که ویروس کرونا وجود ندارد و واکسن‌ها خطرناک هستند‌.

او می‌گوید مادرش آخرین ماه زندگی خود را بدون هیچ یک از افراد خانواده اش در بیمارستان گذراند و آخرین خاطراتش مربوط به ترس از وصل شدن به دستگاه کمک تنفسی، لوله گذاری شدن و ترس از اینکه دیگر به زندگی بازنگردد بود.

او ادامه می‌دهد که تا چه حد مرگ قابل پیشگیری مادرش برای او و خانواده‌اش دردناک بوده است.

او می‌گوید با اشتراک گذاشتن داستان مادرش و دردی که از فقدان او می‌کشد اگر فقط باعث شود یک نفر دست از عقاید ضد واکسن خود بردارد تا خانواده‌اش را از چنین رنج و دردی حفظ کند کافی است.

به علم اعتماد کنیم

اینها فقط افرادی بودند که در گزارش‌ها و در رسانه‌ها از آنها نام برده شده است. احتمالا تعداد افراد ضد واکسنی که جان خود را براثر ابتلا به کووید۱۹ بیشتر است‌‌.

اگر شماهم مخالف تزریق واکسن هستید کافی است کمی دست از تعصبات خود بردارید و بدون جانبداری، در مورد واکسن‌ها و اثربخشی آنها مطالعه کنید تا شاید خود و خانواده‌تان را از درد و رنج بی‌جا حفظ کنید.

قضاوت با شما: آیا واکسن ها موثر نیستند؟

پایان پیام

ترجمه و تنظیم: مریم قره‌گزلو

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 243138 ساعت خبر : 4:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=243138
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

مطلب بسیار به موقع و مفیدی بود
امیدوارم علم ستیزان از این مطلب پند بگیرن