نسخه جدید شاد رونمایی شد

نسخه جدید شاد رونمایی شد

به گزارش گلونی نسخه جدید اپلیکیشن شاد یا همان شبکه اجتماعی دانش‌آموزان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید رونمایی شد.

اینکه چه ویژگی‌هایی قرار است به نسخه جدید شاد اضافه شود و کدام ایرادات رفع شده است یک بحث است و یک بحث دیگر این است که یک شبکه اجتماعی ملی که حضور همه معلمان و دانش‌آموزان در آن واجب است، چرا باید در اختیار یک اپراتور مشخص باشد؟

چرا باید از این سامانه در راه تبلیغ یک اپراتور استفاده شود؟ چرا باید خانواده‌ها ترغیب به خرید یک اپراتور خاص بشوند؟

نباید از ظرفیت شبکه شاد به عنوان یک سامانه عمومی و ملی در جهت تبلیغ یک شرکت خصوصی خرج بشود.

خیلی از مردم سیم‌کارت آن اپراتور را ندارند اما وقتی مدام تبلیغ می‌شود که نرم‌افزار شاد متعلق به فلان اپراتور است و اینترنت آن مجانی است، خانواده‌ها مجبور می‌شوند هزینه کنند و یک سیم‌کارت دیگر خریداری کنند.

طراحی یک زیرساخت برای آموزش مجازی دانش‌آموزان یکی از خدمات و وظایف دولت است، اما متاسفانه در این موضوع خاص شاهد هستیم که این وظیفه به یک نهاد خصوصی محول شده تا هم دولت خیلی هزینه نکند و هم یک شرکت خصوصی از این رانت سود ببرد.

این نقد هرگز متوجه آن اپراتور خاص نیست و نقد ما به مسئولانی است که این شانس را در اختیار یک شرکت خصوصی گذاشتند در حالی که محتوای این قرارداد و همکاری اصلا شفاف نیست.

این موضوع شبیه آن می‌ماند که آموزش و پرورش اعلام کند همه دانش‌آموزان باید برای روپوش مدرسه خود از فلان برند چرم معروف استفاده کنند.

منتها خانواده‌هایی که مشتری این برند هستند یا محصولات دیگر این برند را خریداری می‌کنند می‌توانند از روپوش رایگان استفاده کنند.

خب کمیت این موضوع کمی لنگ می‌زند. این قراردادها و همکاری‌ها روحیه رقابتی را در جامعه از بین می‌برد و امید را از کسب و کارهایی که به قول مردم «وصل نیستند» می‌گیرد.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 245995 ساعت خبر : 10:18 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=245995
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات