حضور در جبهه مقاومت برای منافع شخصی نیست

حضور در جبهه مقاومت برای منافع شخصی نیست

به گزارش گلونی احمد مسعود رهبر مقاومت مردمی افغانستان در پنجشیر، در مصاحبه‌ای با محمد حسین جعفریان، خبرنگار مستندساز و کارشناس ارشد مسائل افغانستان شرکت کرد و به سوالات مهم وی پاسخ داد.

برای خواندن سایر اخبار مربوط به این گفتگو به این این لینک مراجعه کنید

جعفریان: خیلی از دوستان، ناظران مسائل افغانستان و حتی مردم افغانستان و برخی از مدعیان مسائل افغانستان مطرح کرده‌اند که جریان مقاومت به دلیل این که اسلحه به دست گرفته است باعث جنگ و خونریزی و نابودی صلح می‌شود و عده‌ای با این تفکر با مقاومت و حضور در جبهه مقاومت مخالفت می‌کنند، نظر شما چیست؟

اگر بگوییم که ختم جنگ باعث امنیت می‌شود، خب بدون شک ما می‌توانستیم سکوت کنیم و افغانستان می‌توانست امنیت داشته باشد، اما کره شمالی هم دارای امنیت است آیا ما نمی‌خواهیم که شرایطی مانند کره شمالی داشته باشیم.

همیشه باید در نظر داشته باشیم که آزادی و عدالت به مراتب بالاتر از هر چیزی قرار دارد. امنیتی که زیر سایه استبداد، ظلم، ستم، ترس و وحشت باشد، مقطعی است و خود در باطنش بحران‌های بزرگتری را می‌پروراند. ایستادگی و مبارزه ما به خاطر آن ارزش‌هایی است که ارزش هر نوع فداکاری دیگری را نیز داشت.

امروز تمام خانه ما نابود و ویران شد و به یک ترتیبی آن‌ها را تخریب کردند، تمام اموال شخصی پدری و هر آنچه که داشتیم را برده‌اند. از خانواده من شهید شدند، اما تا همین لحظه سر سوزنی هیچ دلهره و نگرانی نداشتیم و با افتخار اگر ده بار دیگر هم لازم باشد همین تصمیم را خواهیم گرفت، چون مسیری که انتخاب کردیم به خاطر شخص خود یا منافع شخصی خود نبوده است بلکه تصمیم ما به خاطر خدا، ملت و مردمان بوده و تا همین لحظه که صحبت می‌کنم در پنجشیر جنایات بسیاری صورت داده‌اند.

بدون شک اگر ما در پنجشیر ایستادگی نمی‌کردیم شاید که طالبان به اینجا نیز مانند ولایات دیگر بدون هیچ جنگی می‌توانستند رخنه کنند. اما در پنجشیر جنگ شد، مبارزه و مقاومت شد و تا همین لحظه مقاومت‌گران ما در نقاط مختلف حضور دارند و انشاالله روز به روز مقاومت‌شان قدرت می‌گیرد و ما تلاش داریم.

تا همین لحظه صد‌ها خانواده عزیزان خود را از دست داده‌اند و با من در ارتباط هستند و من با آنان صحبت می‌کنم و یک نفر از آنها تا کنون به من نگفته است که چرا تو آمدی و در اینجا جنگیدی. حرف همه آنان این است که به خاطر همین خون‌های بر حق خوشت باشد که راه ما را به یک ترتیب از دست ندهی، هوشت باشد که در این راه خسته نشوی، محکم کمرت را ببند و پیش برو.

یک نفر در مقابل من نایستاد و یک نفر به من مراجعه نکرد که بگوید چرا تو جنگ‌افروزی کردی. امروز هم مبارزه ما به خاطر ارزش‌ها و سلامت و استقلال افغانستان است. همه مردم افغانستان به این اصل باور دارند که مردن از زندگی زیر چتر بردگی بهتر است. حاضریم کشته و شهید شویم.

شخص خود من به نیت شهادت وارد دره پنجشیر شدم، اما هیچ‌وقت این دیدگاه و این شرایط را قبول نداریم که زیر چتر بردگی بیگانگان، استبداد، دگم‌اندیشی و افراط زندگی کنیم.

فایل کامل مصاحبه احمد مسعود

دانلود کنید

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 247068 ساعت خبر : 2:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=247068
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات