روز تربیت بدنی و تاثیر ورزش در زندگی روزمره

روز تربیت بدنی و تاثیر ورزش در زندگی روزمره

به گزارش گلونی هفته تربیت بدنی همه ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود.

در میان کشورهای مشرق زمین، ایران تنها کشوری بود که در نظام تعلیم و تربیت خود، بیشترین اولویت را به تربیت بدنی و ورزش می‌داد.

پارسیان، شکار و شکارگاه را آموزشگاه حقیقی جنگ می‌پنداشتند و جوانان پارسی در شکار، سحرخیزی، بردباری در راه رفتن و دوندگی و تیراندازی، آمادگی روحی و چابکی را فرامی گرفتند.

ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی‌های جسمی است‌.

ورزش، همان طور که بر جسم آدمی تأثیر می‌گذارد، بر روح و روان او هم تأثیر دارد.

یکی از نتایج مفید ورزش بر روی شخصیت افراد، افزایش اعتماد به نفس است. ورزشکاران موفق، خود ساخته بوده و در برابر مشکلات، مقاوم‌تر هستند.

از دیگر نتایج روانی ورزش، افزایش شور و نشاط ورزشکار و امید به آینده اوست.

ورزش، برای کودکان ضروری و لازم است.

کودکان به طور طبیعی و فطری به ورزش، بازی و تحرک علاقه نشان می‌دهند و این بازی و تحرک، برای رشد آنها لازم به نظر می‌رسد.

ورزش، جزو ضروری‌ترین مسائل زندگی همگان است. در این میان، بانوان باید بیش از دیگران به این مسئله اهمیت دهند و در نظر داشته باشند که آنان، پرورش دهندگان نسل‌های آینده هستند و سلامت جسم و فکر و روح ایشان، بر اندیشه و انگیزه فرزندان‌شان در پرداختن به ورزش و تأمین سلامت جسمانی و روحی آنها تأثیر مستقیم می‌گذارد.

معلولیت، باعث تضعیف ماهیچه‌ها، کاهش توانایی و استقامت بدن، کندی حرکت و اختلال در هماهنگی کار اندام‌های مختلف فرد می‌شود.

افسردگی و سرخوردگی در زندگی فردی و اجتماعی، از آسیب‌های شایع معلولیت به شمار می‌آید.

امروزه به دلیل پیشرفت‌های علمی و نیز به وجود آمدن این بینش در معلولان و جانبازان که ورزش، لازمه زندگی آنان است، شاهد حضور گسترده افراد جانباز و معلول در مسابقات و رویدادهای گوناگون ورزشی، از جمله رویداد مهم ورزشی معلولان، یعنی پارالمپیک هستیم.

ورزش به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان تأمین شادابی و سلامتی جسم و روح و نیز شاخص اصلی اجتماعی و فرهنگی در زندگی امروز نقشی اساسی و بنیادی دارد و بر همین اساس نه تنها یک روز، بلکه تمام روزها و ساعات زندگی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

پایان پیام

نویسنده: فاطمه نصیری راد

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 249635 ساعت خبر : 1:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=249635
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات