صادرات نخل و تایید قاچاق آن از سوی رئیس انجمن ملی خرما

صادرات نخل و تایید قاچاق آن از سوی رئیس انجمن ملی خرما

به گزارش گلونی مجید غضنفری، مجری و برنامه‌ساز تلویزیون، درباره صادرات نخل صفحه شخصی‌اش نوشت:

نخل ما رو دزدیدن، دارن باهاش پُز میدن!

انتشار عکسی از تنه‌های تنومند از خاک درآمده‌ درختان نخلی که بار کامیون‌ها شده‌اند، به پیوست خبری که حکایت از صادرات ۶۰۰ نفر نخل به کشور‌های حاشیه‌ خلیج‌ فارس دارد واکنش‌های بسیاری را به‌ویژه در فضای مجازی برانگیخته‌ است.

در کنار این تصویر، اما ویدئویی از روستای رودفاریاب بوشهر دست به دست می‌شد که در آن می‌توان از ریشه درآوردن نخل‌های کهن را توسط بیل مکانیکی مشاهده کرد.

کنار این تصویر صدای مردی روستایی به گوش می‌رسد که عنوان می‌کند این فاز چهارم صادر کردن نخل‌های این روستاست و البته سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر هم که به این موضوع واکنش نشان داد و عنوان کرد ریشه‌کن شدن این نخل‌ها بدون مجوز این سازمان بوده‌ است!

صادرات نخل و تایید قاچاق آن

نماشای گلونی را دنبال کنید

آنچه در این میان آشکار است، این‌ است‌ که با وجود سازوکار‌هایی برای صادرات نخل، دلالانی هم هستند که خارج از این رویه اقدام به قاچاق نخل‌ها می‌کنند و این موضوع را می‌توان از تایید این مساله از سوی رئیس انجمن ملی خرما هم متوجه شد.

محسن رشیدفرخی با به کار بردن قید «متاسفانه»، صادرات خارج از رویه (قاچاق) نخل‌ها را به کشور‌های حاشیه خلیج‌ فارس تایید کرد و خواستار ورود نهادهای امنیتی و انتظامی به این موضوع شد.

پایان پیام

خرید محصولات کشاورزی از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 253731 ساعت خبر : 1:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=253731
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات