قطعی دوباره برق بیخ گوش ایران

قطعی دوباره برق بیخ گوش ایران

یکی از مشکلات مهم و اساسی که از آغاز سال با آن مواجه هستیم، قطعی برق است.

به طوری که در فصل تابستان شاهد برق رفتن‌های مکرر و طولانی بودیم و بخش خانگی و صنعتی دچار مشکلات ناشی از قطعی برق شدند.

به گزارش گلونی با توجه به کاهش بارش امسال، این موضوع صرفاً به فصل گرما مربوط نشده و گویا در فصل سرما و با توجه به محدودیت تولید گاز، دوباره شاهد قطعی برق خواهیم بود.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان، محمدرضا نوحی، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نگرانی قطعی برق در زمستان در اصفهان، اظهار کرد: «طی جلساتی که در سطح کشور بین وزارت نیرو، وزارت نفت و شرکت ملی گاز برگزار شد، شرکت گاز اعلام کرد که مقدار مصرف گاز کشور حدود ۱۰۰۰ میلیون متر مکعب و مصرف آن ۸۰۰ میلیون متر مکعب است که مقدار ۲۰۰ میلیون متر مکعب کمبود تولید گاز داریم».

وی با بیان اینکه همواره در زمستان در سطح کشور کمبود تولید برق نداریم، گفت: «با توجه به اینکه وسایل سرمایشی از مهر ماه به بعد از مدار خارج می شود، مصرف و تولید برق با یکدیگر همخوانی دارد».

وی تاکید کرد: «اگر محدودیت گاز برای نیروگاه‌های کشور از جمله نیروگاه اصفهان و شهید منتظری در اصفهان اعمال نشود، مشکل خاموشی در اصفهان نخواهیم داشت، اما اگر نیروگاه‌های کشور و اصفهان با محدودیت تامین گاز مواجه شوند، به طور قطع با کمبود تولید برق مواجه می‌شویم و ناچار به اعمال محدودیت‌های برق هستیم».

صحبت‌های محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ایران را در این ویدیو بشنوید:

نماشای گلونی را دنبال کنید

وی درباره احتمال استفاده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت، اظهار کرد: «در چند سال گذشته از سوی دادستان اصفهان بخش مازوت نیروگاه‌های اصفهان پلمب شده است، اما اگر اداره حفاظت محیط زیست اجازه استفاده از سوخت دوم مازوت را دهد دیگر بحث کمبود تولید برق در زمستان نخواهیم داشت، اما در سال گذشته چنین اجازه‌ای از سوی محیط زیست، استاندار و دادستانی اصفهان داده نشده است».

بنابراین قطعی برق منوط به شرایط موجود و توانایی در تولید گاز کشور است که این موضوع به دلیل آلودگی که سوخت مازوت ایجاد می‌کند، به چالش کشیده شده و محدودیت‌هایی برای تولید گاز ایجاد خواهد کرد.

اصلاح قیمت گاز و برق و زمستان سخت ۱۴۰۰

علت قطعی برق در ایران؛ پادکست دغدغه ایران را بشنوید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 251448 ساعت خبر : 8:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=251448
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات