تعداد قوهای مهاجر در سرخرود به بیش از ۵۵۰ بال رسید

تعداد قوهای مهاجر در سرخرود به بیش از ۵۵۰ بال رسید

بر اساس آخرین سرشماری در روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۰ تعداد قو‌های مهاجر در سه دامگاه و تالاب سرخرود به ۵۵۰ بال رسید.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران، علی محمد دعاگو رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد با اعلام این خبر گفت: «در بیستم آبان‌ماه سال جاری با ورود اولین دسته از قوهای مهاجر به تالاب سرخرود، کانکس محیط‌بانی در کنار تالاب نصب و محیط‌بانان به‌ صورت شبانه‌روزی در آن مستقر شدند».

وی با اشاره به تشدید نظارت‌ها از سوی محیط‌بانان اداره‌کل و شهرستان‌های اطراف در حوزه تالاب سرخرود جهت حفاظت بیشتر از قوهای مهاجر، افزود: «خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه شکار و یا تیراندازی در این تالاب رخ نداده است».

رییس اداره حفاظت محیط زیست محمودآباد تصریح کرد: «بر اساس آخرین سرشماری در روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۰ تعداد قوهای مهاجر در مجموع سه دامگاه و تالاب سرخرود به ۵۵۰ بال رسیده است و احتمال حضور تعدادی قو در دامگاه ازباران شهرستان فریدونکنار هم وجود دارد».

دعاگو ادامه داد: «با توجه به افزایش مهاجرت پرندگان به منطقه و کمبود غذا، قوها برای تغذیه به آب‌بندان‌های دیگر پرواز کرده و احتمال شکار و یا زنده‌گیری آنان وجود دارد. که در چند روز گذشته یکی از دامگاه‌دارانی که اقدام به صید قوها کرده بود دستگیر و به دادگاه معرفی شد».

وی با اشاره به دستگیری یکی دیگر از متخلفین سابقه‌دار در شهرستان فریدونکنار که ۲۴ بال قوی فریادکش را زنده‌گیری و به قصد فروش در منزل شخصی‌اش نگهداری می‌کرد، افزود: «متاسفانه برخی افراد فرصت‌طلب و سودجو که با برخورد قانونی محیط‌بانان مواجه می‌شوند، در صدد تشویش اذهان عمومی برآمده و با اظهارات نادرست و نسنجیده، تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان را نادیده می‌انگارند».

رییس اداره حفاظت محیط زیست محمودآباد از علاقه‌مندان به محیط زیست و حیات وحش خواست تا اخبار صحیح و درست را از منابع خبری معتبر دریافت کنند.

دعاگو افزود: «با تشدید اقدامات حفاظتی و با کمک محیط‌بانان یگان حفاظت استان و شهرستانهای مجاور، تمامی متخلفین حوزه شکار تحت رصد اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمود‌آباد قرار دارند».

رییس اداره حفاظت محیط زیست محمودآباد اظهار داشت: «در سال‌های گذشته نیز اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد با همکاری دوستداران حیات وحش از سراسر کشور موفق به حفاظت از این تالاب و قوهای مهاجر می‌شد».

دعاگو در پایان از همه مردم و تشکل‎‌های زیست‌محیطی خواست در حفاظت از پرندگان مهاجر، بخصوص قوهای مهاجر در تالاب سرخرود، با اداره حفاظت محیط زیست محمودآباد همکاری کنند تا بتوانیم میزبان خوبی برای پرندگان مهاجر باشیم.

پایان پیام

خرید چای ایرانی از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 257917 ساعت خبر : 1:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=257917
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات