حلقه تنگ مدیریت محیط زیست کشور

حلقه تنگ مدیریت محیط زیست کشور

به گزارش گلونی با روی کار آمدن دولت سیزدهم و شعارهای این دولت در زمینه جوانگرایی و مبارزه با فساد و سپردن امور به جوان‌ترها، برخی مدیرانی که با دهه‌ها حضور در بدنه مدیریتی کشور دستاوردی به جز تخریب سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی و محیط زیستی برای کشور نداشتند کم‌کم به فکر جمع و جور کردن بار و بندیل خود و کناره‌گیری از دولت و بازنشستگی پس از موعد افتادند.

در بدنه کارشناسی هم امیدهای تازه‌ای برای تجربه شیوه‌های جدید مدیریتی ایجاد شد، منتهی عملکرد چند ماهه دولت سیزدهم حداقل در سازمان حفاظت محیط زیست عملا برخلاف انتظار بوده و مدیرانی که سال‌ها از سن قانونی بازنشستگی آنها گذشته و سازمان امور اداری و استخدامی هم حکم بازنشستگی آنها را صادر کرده است در پست‌های خود ابقا شدند.

حلقه تنگ مدیریت محیط زیست کشور

این مدیران به جای استفاده از دوران خوش بازنشستگی و استراحت کردن باز هم پشت میز نشستند تا عرصه همچنان بر مدیران جوان تنگ باشد.

قرار بر این بود که مدیران جوان و تازه‌نفس وارد میدان بشوند تا شاید سیاست‌های جدید و کارآمدتری در حوزه محیط زیست و حیات وحش کشور اجرا شود. اما در عمل آنچه مشهود است، پی‌گیری همان سیاست‌های کهنه توسط همان مدیران کهنه‌کار همیشگی است.

حالا سوال اینجاست که محیط زیست و حیات وحش چه هیزم تری به دولت‌ها فروخته که همیشه در اکثر دولت‌ها مورد کم لطفی واقع می‌شود.

دولت سیزدهم هم در حالی که در بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ها دست به جوان‌گرایی زده اما انگار محیط زیست را نادیده گرفته است. انگار به همان سیاست‌های همیشگی راضی است.

انگار خیال تغییرات بنیادی در مدیریت محیط زیست کشور را ندارد.

برای همین است که وقتی از بیرون به دولت نگاه می‌کنیم می‌بینیم با آمدن دولت سیزدهم سیاست‌های حاکم بر حوزه‌های مختلف کشورداری، درست یا غلط، زیر و رو شده است اما وقتی به محیط زیست می‌رسیم، برنامه چیست؟ همان همیشگی.

پایان پیام

خرید زیتون از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 261091 ساعت خبر : 5:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=261091
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات