نخستین گزارش پایداری ایرانسل منتشر شد
برای نخستین بار در صنعت فناوریاطلاعات و ارتباطات ایران، ایرانسل «گزارش پایداری کسبوکار» خود را منتشر کرد.
به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی ایرانسل، نخستین گزارش پایداری سالانه ایرانسل، مروری کوتاه بر شاخصها، تلاشها، دستاوردها و چالشهای ایرانسل در پایش و مدیریت تأثیرات اجتماعی، اقتصادی و زیستمحیطیِ کسبوکار خود و نیز، مبنایی برای طراحی، استخراج، ارزیابی و در نهایت، مقایسه سالانه شاخصهای عملکردی سازمان در موضوع «پایداری» و «کسبوکار مسؤولانه» است.
همچنین نمونهای از نخستین قدمهای بنگاههای اقتصادی ایرانی، با تکیه بر مباحث روز دنیای کسبوکار، در مسیر پایداری به شمار میرود.
امروزه «پایداری در کسبوکار (Sustainability in Business)» به موضوع مهمی برای بنگاههای اقتصادی، جوامع، مشتریان و حکومتها تبدیل شده و همچنین شاخصی برای سنجش میزان پایبندی سازمان به تعهداتش در قبال ذینفعان است.
ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، میکوشد تا با تسهیل و گسترش دسترسی به امکانات زندگی دیجیتال برای ایرانیان، در مسیر تحقق توسعه پایدار ایران قدم بردارد. ارائه اطلاعات کلان و مهم شرکت، از طریق «گزارش پایداری»، میتواند نمای کلی از عملکرد اجتماعی و زیستمحیطی و فعالیتهای ایرانسل در مسیر توسعه پایدار را به ذینفعان ارائه دهد.
این اطلاعات، تصویری از ماهیت و ارزش اقتصادی، اثرات و اقدامات زیستمحیطی، اجتماعی و نیز کیفیت حاکمیت شرکتی ایرانسل را در مقابل چشم ذینفعان سازمان قرار میدهد. به زبانی دیگر، گزارش پایداری، نگاهی جامع به اهداف کلان، رویکردها و عملکرد ایرانسل از منظر اثرات اجتماعی، اقتصادی و زیستمحیطی مترتب بر آن است.
نخستین گزارش پایداری ایرانسل منتشر شد
اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی عملکرد ایرانسل از طریق این گزارش، با تمرکز بر بازه زمانی اول فروردین تا ۳۰ اسفند ۱۳۹۹، در اختیار مخاطبان قرار داده شده است. مخاطب این گزارش، ذینفعان مختلف ایرانسل، شامل نهادهای حکومتی و سیاستگذار، جامعه مدنی، بازیگران صنعت فناوریاطلاعات و ارتباطات، شرکای تجاری، رسانهها و مهمتر از همه، مشتریان ایرانسل هستند که بر بقا و عملکرد شرکت، به صورت مستقیم و غیرمستقیم اثر دارند و در مقابل، پیامدهای فعالیت شرکت از سه جنبه اقتصاد، جامعه و محیطزیست، بر آنها اثر میگذارد.
«شفافیت» فراتر از الزامات قانونی، در تدوین و انتشار این گزارش، نمایانگر عزم ایرانسل برای پاسخگو نگهداشتن خود، گامی جدی برای تعامل سازنده با ذینفعان و نیز تعهد برای ساختن کسبوکاری پایدارتر و آیندهای توأم با رفاه برای ذینفعان است.
دکتر بیژن عباسیآرند، مدیرعامل ایرانسل، در یادداشت خود در ابتدای این گزارش، با بیان اینکه «در دنیای امروز، شرکتها اگر به دنبال بقا، رشد و توسعه خود هستند، نباید جنبهها و ارکان مختلف موضوع پایداری در کسبوکارشان را نادیده بگیرند.»، تأکید کرده است: «انتشار اولین گزارش پایداری در صنعت ICT کشور، مطابق با استاندارهای روز بینالمللی و البته توجه به ویژگیهای خاص فضای کسبوکار در ایران، اقدام دیگری از ایرانسل در مسیر پایداری است که امیدوارم مورد توجه تصمیمگیران و سیاستگذاران، همکاران و بازیگران کوچک و بزرگ صنعت ICT ایران، رسانهها و مشتریان ارزشمند ایرانسل قرار گیرد.»
این گزارش در پنج سرفصل، شامل «رویکرد ایرانسل به پایداری»، «کسبوکار مسؤولانه و حاکمیت شرکتی»، «به سوی جامعه پایدار»، «به سوی محیطزیست پایدار» و «به سوی اقتصاد پایدار»، تدوین و ارائه شده است.
متن کامل گزارش پایداری ایرانسل در سال ۱۳۹۹، اینجا در دسترس علاقمندان است.
اخبار ایرانسل را از این لینک میتوانید بخوانید
پایان پیام
ایرانیها چه دغدغههایی دارند؟
اینجا را ببینید