مفرغ لرستان در موزه لوور پاریس

مفرغ لرستان در موزه لوور پاریس

به گزارش گلونی عطا حسن پور در اینستاگرامش نوشت:

شکوه اجدادی در سرزمین شوالیه‌ها وقتی نام هنر و صنعت توامان به میان آید، بی‌گمان نام مفرغ‌های لرستان، چونان خورشید رخشان در آسمان هنر و صنعت جهان خوش می‌درخشند.

هنر و صنعتی که در شناسنامه خود ۵۰ قرن سابقه را به ثبت رسانده و اکنون با پشتوانه‌ای ۵ هزار ساله، بی‌کلام و بی‌ادعا، چشم در چشم‌ رهگذران مبهوت، قصه‌ هزاره‌های گم‌شده زاگرس را بر زبان می‌رانند، بی‌آنکه لب به سخن بگشایند و تنها با زبانی به نام هنر، گردشگران ۵ قاره جهان را به نظاره شکوه اجدادی ایرانیان دعوت می‌کنند.

بار دیگر توفیقی دست داد که پس از ۸ سال مجدداً به دیدار آثار فاخر ایران به ویژه مفرغ‌های لرستان در موزه لوور پاریس بیایم و این بار، به لطف دوستان و همکاران باستان‌شناس فرانسوی از جمله دکتر Julien رئیس بخش ایران و لرستان، موفق شدیم، علاوه بر ویترین‌های موجود در سالن‌های موزه، از انبار یا گنجینه اشیاء موزه لوور نیز بازدید کنیم.

جایی که شاید آرزوی باستان‌شناسان یا ایران‌شناسانی باشد که در جستجوی سوالات بی‌پاسخ مانده‌شان هستند. امیدوارم این قدم، آغازی برای انتشارات مشترک علمی و فرهنگی بین فرانسه و ایران، درباره مفرغ‌های لرستان باشد.

مفرغ لرستان چه ویژگی‌هایی دارد و کاسیان چگونه در هنروری سرآمد دوران باستان بودند

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 265972 ساعت خبر : 9:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=265972
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات