درخواست رفع مشکلات آب و هوایی خوزستان

درخواست رفع مشکلات آب و هوایی خوزستان

به گزارش گلونی گرد و خاک در خوزستان در سال‌های گذشته یکی از مشکلات اصلی این استان بوده و اکنون هم مشکل بزرگ این منطقه است.

به طوری که میزان غلظت گرد و خاک در هوای اهواز در ساعت ۱۱ روز ۹ اردیبهشت به بیش از شش برابر حد مجاز رسید.

شهریار عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به میزان آلاینده‌های گرد و خاک اظهار کرد: «در پی وقوع گرد و غبار در استان خوزستان، طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت ۱۱ روز (۹ اردیبهشت‌ماه) میزان ذرات ریزگردها در هوای اهواز ۱۰۴۰ میکروگرم در متر مکعب بوده است».

وی افزود: «با توجه به اینکه میزان مجاز آلاینده‌ها در هوا ۱۵۰ میکروگرم در مترمکعب است، غلظت گرد و غبار در اهواز به بیش از شش برابر حد مجاز رسیده است».

مشکلات آب و هوایی خوزستان

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: «میزان غلظت آلاینده‌های گرد و غبار در سوسنگرد ۸۴۲، حمیدیه ۷۳۳، رامشیر ۷۳۰، ماهشهر ۷۲۰، بندر امام(ره) ۷۰۸، هندیجان ۶۱۳، شادگان ۶۰۳، شوش ۳۴۴، امیدیه ۳۲۲، آبادان ۲۹۵، شوشتر ۲۶۶ و بهبهان ۱۹۸ میکروگرم در مترمکعب اندازه‌گیری شده است».

وی افزود: «بدین ترتیب غلظت گرد و غبار در سوسنگرد به بیش از پنج برابر حد مجاز، حمیدیه، رامشیر، ماهشهر، بندر امام(ره)، هندیجان و شادگان چهار برابر حد مجاز و در شوش و امیدیه به بیش از دو برابر حد مجاز رسیده است».

از این رو دوستداران محیط زیست و مردم این منطقه با راه‌اندازی کارزاری درخواست رفع مشکلات آب‌وهوایی خوزستان را ارائه کردند.

در متن کارزار که خطاب به سازمان حفاظت محیط‌زیست، وزیر نیرو، فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و استاندار خوزستان نوشته شده، آمده است:

«همانگونه که مستحضرید سال‌هاست مردم خوزستان درگیر کم آبی و هوایی نامناسب و محیطی پرگردوخاک هستند. ریزگردها در هوای این استان مردم را به ستوه آورده است و آنها دستشان به جایی بند نیست.

کم‌آبی و خشکسالی باعث شده پوشش گیاهی این منطقه از بین برود و گرد و غبار زمین به آسمان بلند شود. لذا از مسئولین محترم تقاضا می‌شود درخصوص رفع این معضل بزرگ که زندگی مردم را فلج کرده، اقدامات مقتضی را هرچه سریع‌تر مبذول دارید».

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 267223 ساعت خبر : 10:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=267223
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات