زیر و بم خرید ملک در قبرس شمالی در سال ۲۰۲۲

زیر و بم خرید ملک در قبرس شمالی در سال ۲۰۲۲

یکی از راه‌های خوب برای سرمایه‌گذاری خرید ملک در خارج از کشور است. در این زمینه، کشور قبرس همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران از سراسر جهان بوده است. با خرید ملک یا سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی می‌توانید اقامت این کشور را دریافت کنید.

این موارد و مزایای دیگر باعث شده تا خریداری املاک در قبرس شمالی، سرمایه‌گذاری کاملا مطمئن و سودآور باشد. قبل از اقدام برای خرید ملک در خارج از کشور، باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید. آسان مهاجر آماده است تا شما را برای خرید املاک در خارج از کشور، به ویژه در قبرس شمالی راهنمایی کند.

در ادامه مراحل خرید ملک، قوانین و شرایط، هزینه لازم، مزایا و معایب و… خرید ملک‌ در قبرس شمالی را بررسی می‌کنیم.

آشنایی با قبرس شمالی

کشور قبرس، کشوری کوچک با مناطق طبیعی چشم‌نواز و بکر است. قبرس در سال ۱۹۶۰ به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد. تلفیق سواحل گسترده و مسیرهای کوهستانی، طبیعت زیباتری را برای قبرس شمالی به ارمغان آورده است.

قبرس شمالی تحت قیومیت ترکیه است و از نظر اقتصادی به ترکیه وابسته است. واحد پول در این منطقه، پوند قبرس است و به همین دلیل یک انتخاب امن برای سرمایه‌گذاری پرسود به حساب می‌آید. سیستم جمهوری و پارلمانی بر سیاست قبرس شمالی حاکم است که مستقل از ترکیه فعالیت می‌کند.

جمعیت کم بومیان قبرس و کمبود نیروی کار باعث شده تا قبرس شمالی بسیار مهاجرپذیر باشد. شرایط مناسب زندگی و تحصیل مهاجران باعث شده است تا این منطقه به انتخاب درستی برای مهاجرت و سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

قبرس شمالی، کشوری مهاجرپذیر است و قوانین این کشور از مهاجران حمایت می‌کند. به همین دلیل گزینه‌ای مناسب برای مهاجرت کاری یا تحصیلی و… است. همچنین گزینه بهتری برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید؛ زیرا از ثبات اقتصادی و امنیت بیشتری برخوردار است.

علاوه بر این، قیمت ملک در قبرس جنوبی بیشتر است. هر چند که در گذشته قبرس جنوبی از نظر اقتصادی پیشرفته‌تر بود، اما قبرس شمالی زیرساخت‌های لازم برای پیشرفت اقتصادی را دارد؛ چنانچه در سال‌های اخیر شاهد رشد بی‌نظیری در اقتصاد قبرس شمالی بوده‌ایم.

قوانین و شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

یکی از مزیت‌های خریداری ملک در قبرس شمالی، سهولت قوانین و شرایط مربوط به خرید ملک است. طبق قوانین، شما برای خرید ملک در این کشور تنها به پاسپورت و گواهی عدم سوءپیشینه نیاز دارید. همچنین باید از طریق مدارک و اسناد بانکی ثابت کنید تمکن مالی برای این کار را دارید.

همانطور که گفته شد، قبرس شمالی بسیار مهاجرپذیر است و قوانین خوبی برای حمایت از مهاجران دارد. مطابق قوانین، خریداران ملک در قبرس شمالی، فقط با پرداخت یک سوم از قیمت کل ملک، اقامت موقت قبرس شمالی را دریافت می‌کنند.

مطابق قوانین خرید ملک در قبرس شمالی، افراد خارجی اجازه خرید یک آپارتمان یا ویلا به متراژ یک دونوم را دارند که معادل ۱۳۳۸ متر مربع است. خرید ملک با متراژ بیشتر نیز امکان‌پذیر است، اما شامل نیم درصد مالیات می‌شود. همچنین بر اساس قوانین اداره ثبت اسناد قبرس شمالی، این ملک فقط توسط مالک معامله می‌شود.

در قبرس شمالی سه نوع سند برای خرید ملک وجود دارد:

  • سند ترک: مربوط به املاک و مستغلات مالکان ترک است. معامله چنین املاکی بدون مانع است و خریدار مالکیت قطعی و موروثی دریافت می‌کند.
  • سند معاوضه: این سند مربوط به املاکی است که در جریان جدایی قبرس شمالی و جنوبی بین صاحبان قبلی معاوضه شده‌اند. ارزش و قوانین این سندها با اسناد ترک یکسان است.
  • سند اجاره (سرقفلی): مربوط به املاکی است که در مالکیت حکومت یا اداره اوقاف قبرس است. این املاک برای ۴۹ تا ۹۹ سال قابل اجاره هستند. معامله املاکی با این نوع سند فقط در مورد هتل‌ها و مراکز تجاری بزرگ پیشنهاد می‌شود.

هزینه خرید ملک در قبرس شمالی

قیمت ملک به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله، موقعیت مکانی، متراژ، عمر ملک و… . در قبرس شمالی قیمت املاک نسبت به کشورهای اروپایی کمتر است. افراد خارجی هنگام خرید ملک در قبرس، ملزم به پرداخت هزینه‌های جانبی نیز هستند. هزینه افتتاح پرونده مالیاتی، از ۳ تا ۶ درصد هزینه سند، ۵ درصد مالیات خرید و… بر عهده خریدار است.

مزایا و معایب خرید املاک و سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

سرمایه‌گذاری به صورت خرید ملک در کشورهای خارجی سود بسیار زیادی به همراه دارد. علاوه بر این، مزایای دیگر خرید خانه و املاک در قبرس شمالی عبارتند از:

  • قیمت پایین‌تر نسبت به کشورهای اروپایی
  • دریافت اقامت موقت در ازای پرداخت یک سوم از قیمت ملک
  • امنیت اقتصادی بالا
  • مالیات کم و هزینه‌های پایین زندگی

در کنار این مزایا، معایبی نیز وجود دارد که قبل از اقدام برای خرید باید آن‌ها را نیز در نظر داشته باشید. معایب خرید ملک در قبرس شمالی عبارتند از:

  • طولانی بودن پروسه خرید ملک
  • آشنا نبودن افراد خارجی و مهاجر با قوانین خرید در قبرس شمالی

بهترین شهرها برای زندگی در قبرس شمالی

  • گیرنه: شهر ساحلی گیرنه با داشتن هتل‌ها و مناطق گردشگری زیبا، یکی از شهرهای توریستی قبرس شمالی است. قیمت املاک در گیرنه بیشتر از سایر شهرها است، اما از طرفی اقتصاد و تجارت در این شهر پررونق‌تر است.
  • اسکله: این شهر زیرساخت‌های مناسبی برای رشد و توسعه دارد و گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است. رشد سالانه قیمت املاک در اسکله حدود ۵ تا ۱۵ درصد است.
  • فاموگوستا: مرکز تحصیلات آکادمیک در قبرس شمالی، شهر فاموگوستا است. این شهر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری زیادی برخوردار است. فاموگوستا شهر بسیار خوبی برای مهاجرت تحصیلی به حساب می‌آید.
  • لفوشکا: پایتخت قبرس و محل وزارتخانه‌ها و ادارات مهم است. ساکنان این شهر بیشتر بومی هستند. لفوشکا از شهرهای شلوغ قبرس است و بیشتر برای مهاجرت تحصیلی مورد توجه قرار می‌گیرد.
جمع‌بندی

خرید املاک در کشورهای خارجی یکی از راه‌های مطمئن و سودآور برای سرمایه‌گذاری است. یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید ملک در خارج، قبرس شمالی است.

قیمت پایین‌تر نسبت به کشورهای اروپایی، امنیت مالی، هزینه‌های پایین زندگی و… از مزایای زندگی در قبرس شمالی هستند.

با خرید ملک در قبرس شمالی می‌توانید اقامت این کشور را دریافت کنید. قبرس شمالی یک کشور مهاجرپذیر است و مقصد مناسبی برای مهاجرت کاری یا تحصیلی است.

منبع

آگهی در گلونی

کد خبر : 269369 ساعت خبر : 2:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=269369
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات