اولین تصویر رنگی تلسکوپ جیمز وب منتشر شد

اولین تصویر رنگی تلسکوپ جیمز وب منتشر شد

به گزارش گلونی دکتر یونس شکرخواه در کانال خود نوشت:

«نخستین تصویر مخابره شده از تلسکوپ فضایی جیمز وب ١٠ میلیارد دلاری ناسا که عمیق‌ترین تصویر کیهان است که تاکنون ثبت شده است.

این تصویر رنگی آکنده از هزاران کهکشان است و کم‌نورترین اجرامی را که تاکنون مشاهده‌شده با رنگ‌های مادون قرمز تا آبی، نارنجی و سفید نشان می‌دهد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب این عکس مرکب را در ۱۲.۵ ساعت ثبت کرده در حالی که چنین کاری برای تلسکوپ فضایی هابل هفته‌ها زمان می‌برد.

ناسا اعلام کرده که این عمیق‌ترین و واضح‌ترین تصویر از کیهان اولیه است که تاکنون گرفته شده و به ۱۳ میلیارد سال قبل بازمی‌گردد.»

گفتنی است طبق اطلاعات یورونیوز، این تصویر که نمایی خیره‌کننده از پهنه کیهان را نشان می‌دهد، گروه عظیمی از خوشه‌های کهکشانی باستانی و کم‌نور را به تصویر می‌کشد که بیش از ۱۳ میلیارد سال پیش در آغاز تولد جهان به وجود آمده‌اند و پیش از این هرگز دیده نشده بودند.

اخترشناسان برای بیش از ۳۰ سال و از زمان آغاز پروژه ساخت تلسکوپ جیمز وب انتظار چنین لحظه‌ای را می‌کشیدند.

بیل نلسون، رئیس‌ ناسا درباره عکس منتشر شده گفت: «این عمیق‌ترین تصویری است که تاکنون از جهان ما گرفته شده است… نسبت این تکه از آسمان به کل جهان، همچون نسبت یک دانه شن در نوک انگشتان یک انسان به کل زمین است.»

این عکس که توسط دوربین فروسرخ نزدیک جیمز وب گرفته شده، متشکل از تصاویر متعددی است که در طول موج‌های مختلف نور در طول ۱۲.۵ ساعت گرفته شده‌اند. گرفتن چنین عکسی توسط تلسکوپ فضایی «هابل» هفته‌ها طول می‌کشید.

پرتاب تلسکوپ جیمز وب به فضا؛ آنچه باید در مورد این تلسکوپ بدانید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 271303 ساعت خبر : 1:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=271303
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات