بی آبی گردشگری همدان را از رونق انداخت

بی آبی گردشگری همدان را از رونق انداخت

به گزارش گلونی اول شهریور ماه روز بزرگداشت ابوعلی سینا شد و شروع هفته همدان.

هر سال اول شهریور، دیگر آب و هوای همدان از حالت تابستانه در می‌آید و همان آب و هوای خنک معروف خودش را برای استقبال از مهمان‌هایی که به بهانه روز بوعلی سینا و هفته همدان به شهر ما می‌آیند به رخ می‌کشد و استان پر از مسافر و غرفه‌های خیابانی و نیمچه پذیرایی از مسافرها می‌شود.

بی آبی و گردشگری همدان

نماشای گلونی را دنبال کنید

امسال قضیه فرق کرده است؛ هفته همدان شده و آبی نیست که هوایی هم باشد و حالی هم نیست که پذیرای مهمان‌هایی باشد که دست بر قضا امسال همدان را فراموش کرده‌اند.

امسال مردم همسایه بوعلی سینا چند روزی است که آب برای آشامیدن ندارند.

مناطق پایین‌تر از مرکز (اطراف مسجد چهارده معصوم)، مجیدآباد، میدان شاهد، هشت‌متری و شهرک بهشتی پنج روزی که آب به کلی قطع است و تانکرهای آب‌رسانی در محله‌ها می‌چرخند و به اهالی آب می‌رسانند.

آبی که تا دیروز کسی از سلامتش برای آشامیدن چیزی نگفته بود و دیروز اعلام کردند که این آب را تنها برای مصارف شست‌ و شو فرستاده‌اند.

مناطقی مثل میدان امام، خیابان بوعلی، پردیس و پاستور در روز بیشتر از ۱۲ ساعت قطعی آب کامل ‌و دو الی سه ساعت و حتی در بعضی محله‌ها تنها نیم ساعت آب گل‌آلود می‌آید و همین آب‌های آلوده باعث مسمومیت تعداد زیادی از مردم شده است.

دیروز، در آخرین روز مرداد هم ماشین‌هایی با بار آب معدنی در بعضی از مناطق یک باکس آب معدنی به هر بزرگسال می‌دادند که به دلیل تعداد کم آب‌ها به افراد محدودی از مردم آن محله‌ها رسیده است.

خلاصه که مردم همدان این روزها درگیر پیدا کردن ذره‌ای آب سالم هستند تا حداقل بچه‌های‌شان را از مسمومیت نجات دهند و نمی‌توانند مثل هر سال در این هفته پذیرای هم‌وطن‌های خود باشند.

این روزها ته دلمان از شما و کم لطفی‌تان به گرفتاری امروزمان گلایه داریم؛ اما من از طرف مردم شهرم به شما قول می‌دهم بعد از گذشتن از این بحران، با آنکه آب و هوایی نمانده، اگر حالی برای‌مان ماند دوباره از شما پذیرایی خواهیم کرد.

دبه‌ های خالی در راه گنجنامه

پایان پیام

نویسنده: فاطمه زهدی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 273248 ساعت خبر : 10:09 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=273248
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات