مهمترین تفاوت های سینک استیل و گرانیتی

مهمترین تفاوت های سینک استیل و گرانیتی

سینک آشپزخانه از لوازم مهمی است که قیمت به نسبت بالایی هم دارد. از این رو در خرید آن باید دقت بسیاری به خرج داد تا علاوه بر انتخاب کالایی بادوام، به سراغ مدل‌های با‌کیفیت و کاربردی رفت. در نتیجه تمامی افرادی که به دنبال خرید سینک ظرفشویی باکیفیت هستند، باید انتخابی درست را رقم بزنند. یکی از مهمترین سؤالاتی که در این راستا افراد باسلیقه با آن روبه‌رو می‌شوند، این است که سینک استیل بخریم یا گرانیتی؟

در واقع سینک استیل همیشه در اجناس و مدل‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است و خیلی از افراد همچنان طرفدار آن هستند. عده‌ای دیگر به دنبال ایجاد تغییر و خریدی متفاوت هستند و می‌خواهند درباره تفاوت‌های سینک گرانیتی با استیل بیشتر بدانند تا انتخابی عاقلانه را تجربه کنند. از این رو در این مطلب می‌خواهیم موارد و نکات مهم را مورد بررسی قرار دهیم تا به این ترتیب بتوان تصمیمی آسان‌تر را رقم زد.

سینک استیل

سینک‌های استیل رواج بسیاری دارند و از این رو اکثر افراد با آن‌ها آشنا هستند. اکثر این محصولات توسط جنس استیل استنلس یا ضد زنگ ساخته شده‌اند و ماندگاری مناسبی ارائه می‌کنند. از مهمترین ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به قیمت مناسب و در عین حال تنوع بالا اشاره کرد.

سینک استیل توسط برندهای بسیاری تولید شده است و از این رو می‌توان به راحتی نمونه و مدل مورد نظر را پیدا کرد. همچنین در انواع طرح‌ها و نمونه‌های تک لگنه، دو لگنه و حتی چند لگنه تولید می‌شود. به این ترتیب با برخورداری از ابعاد و اندازه‌های مختلف در آشپزخانه‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. درحال حاضر سینک کن بهترین نوع سینک استیل ایرانی محسوب می‌شود.

همچنین سینک استیل در انواع مختلف روکار و توکار عرضه می‌شود و نمونه‌های گوناگون آن از لحاظ نوع نصب نسبت به یکدیگر متمایز می‌شوند. با این حال از لحاظ رنگ تنها در رنگ استیل یا نقره‌ای تولید می‌گردد.

سینک گرانیتی

سینک گرانیتی
سینک گرانیتی

سینک گرانیتی مدلی جدید و مدرن است که از جنس گرانیت و اکرلیک یا رزین ساخته می‌شود. این محصول در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی عرضه شده است تا با آشپزخانه‌های مختلف تطابق پیدا کند. از این رو می‌توان نمونه دلخواه را در ابعاد مورد نیاز پیدا کرد.

این سینک از ویژگی‌های مهمی نظیر آنتی باکتریال بودن برخوردار است و به همین دلیل نسبت به بسیاری از مدل‌ها و اجناس موجود در بازار برتری پیدا کرده است. همچنین زیبایی ظاهری، خاص بودن و رنگ‌بندی متنوع از دلایل عمده‌ای هستند که موجب جذب مصرف کنندگان به این محصول شده‌اند.

سینک گرانیتی از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار است و در برابر خط و خش یا ضربه استقامت زیادی دارد. از این رو می‌توان در مدت زمان زیادی از آن استفاده کرد. البته باید نکات لازم نظیر تمیز کردن صحیح را در نگهداری آن به یاد داشت و این سینک ظرفشویی را از برندی معتبر تهیه نمود.

مهمترین تفاوت های سینک استیل و گرانیتی

سینک استیل و سینک گرانیتی دارای تفاوت‌های بسیاری هستند و مهمترین تفاوت آن‌ها که بر اساس جنس متفاوت ایجاد می‌شود، ظاهر است. پس از آن در مواردی نظیر رنگ‌بندی، تنوع، قیمت، مقاومت و نظافت نسبت به یکدیگر متمایز می‌شوند.

ظاهر و ضخامت

در مجموع ظاهر سینک استیل تنها در رنگ و ظاهر نقره‌ای رنگ است اما سینک گرانیتی در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود. با این حال طرح‌های مختلف مدل استیل بیشتر از گرانیتی هستند. همچنین ضخامت سینک ظرفشویی استیل کمتر و نازک‌تر است و وزن سبک‌تری دارد. در حالی که سینک ظرفشویی گرانیتی دارای ضخامت و وزن بیشتری است. از این لحاظ کاملاً نسبت به یکدیگر تفاوت دارند.

رنگ‌بندی

در میان نمونه‌های گوناگون سینک گرانیتی انواع رنگ‌های سفید، مشکی، طلایی، کرم و حتی رنگ‌هایی مثل صورتی، آبی، قرمز و زرد وجود دارد. بسیاری از آن‌ها دارای رگه‌های طلایی، مشکی یا سفید هستند. این در حالی است که سینک‌های استیل تنها در همان رنگ استیل عرضه می‌شوند.

تنوع

در مجموع با در نظر گرفتن اینکه سینک استیل از گذشته تاکنون و مدت زمان بسیاری مورد استقبال قرار گرفته است، تولید کنندگان بیشتری هم به تولید انواع و اقسام آن پرداخته‌اند. در مقابل سینک گرانیتی مدلی جدید است که در حال حاضر تنها چند برند به تولید نمونه‌های با‌کیفیت آن پرداخته‌اند.

در نتیجه تنوع مدل، طرح، اندازه و نمونه‌های مختلف در سینک‌های استیل بیشتر از سینک‌های گرانیتی است. البته با این حال باز هم اکثر افراد می‌توانند مدل مورد نیاز را از میان تنوع موجود سینک گرانیتی پیدا کنند.

قیمت

قیمت سینک
قیمت سینک

به طور کلی اگر برای خرید محصولی با‌کیفیت و مطمئن به برندی معتبر مراجعه کنید، تفاوت قیمت چندانی بین قیمت سینک استیل و قیمت سینک گرانیتی وجود نخواهد داشت. با این حال در تعدادی از موارد به دلیل جنس منحصر به فرد و تولید خاص سینک گرانیتی شاهد بیشتر بودن قیمت آن نسبت به سینک استیل هستیم. البته مزایای مهم این سینک نظیر ماندگاری و دوام بالا موجب می‌شود تا این قیمت مقرون به صرفه باشد.

مقاومت

به طور کلی سینک گرانیتی در برابر عواملی نظیر ایجاد خراش یا خط و خش مقاومت بیشتری نشان می‌دهد. در حالی که سینک استیل در برابر ضربه و حرارت از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است.

نظافت و نگهداری

بر اساس مقاومت و جنس این دو محصول می‌توان گفت نوع نظافت و نگهداری آن‌ها متفاوت است. برای مثال در نظافت سینک ظرفشویی استیل باید در خصوص عدم ایجاد خراش دقت بسیاری به خرج داد. در مقابل در نظافت و تمیز کردن سینک گرانیتی نباید از مواد شوینده شیمیایی استفاده کرد.

در نهایت پس از بررسی این موارد هر شخص می‌تواند به راحتی در خصوص اینکه سینک استیل بهتر است یا سینک گرانیتی، تصمیم‌گیری کند.

آگهی در گلونی

کد خبر : 275419 ساعت خبر : 7:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=275419
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات