کوبو آبه با حماسه آشوری در نمایشگاه کتاب تهران

کوبو آبه با حماسه آشوری در نمایشگاه کتاب تهران

موسسه انتشاراتی آرادمان با ۲۱ عنوان جدید در سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران حضور یافته است.

به گزارش گلونی یکی از این آثار، کتاب دوزبانه فارسی – آشوری با نام «حماسه آشوری و قاطینای پهلوان» اثر قدیمی ویلیام دانیال است که به قلم آلبرت کوچوپی، مجری پیشکسوت رادیو و تلویزیون و رییس ادیب انجمن آشوریان تهران به فارسی برگردانده شده است.

هادی خورشاهیان نیز با دو کتاب «پیراهنی می‌خواستم» (مجموعه غزل) و «تاریکی روز» (فیلمنامه‌) در نمایشگاه کتاب امسال با آرادمان حضور یافته است.

«۱۱۸۹روز هنر و دلواپسی» هم عنوان تک‌نگاری‌های حسین عبدالهاشم‌پور در حوزه فرهنگ و هنر است که با مقدمه‌ای از لی‌لی گلستان منتشر شده است.

سیدمحمد طباطبایی حسینی نیز دو نمایشنامه «عمو تیغ‌تیغی» و «برف» در نمایشگاه سی‌وچهارم حضور یافته است.

علاوه بر این نمایشنامه‌ها، «امشب اینجا» و «یانی» نیز نام دو نمایشنامه‌از مژگان خالقی است که به همراه نمایشنامه «نهنگ» از مهدی ضیاء‌چمنی توسط آرادمان در نمایشگاه کتاب عرضه شده است.

و اما رمان «لطفا مرا نبینید» با عنوان فرعی (ماجراهای مرد جعبه‌ای) اثر کوبو آبه با ترجمه سحر محمدبیگی و نیز ترجمه جدید از اثر جاودان «دنیای سوفی» با برگردان ایراندخت آذرشکیب، از آثار ادبیات داستانی خارجی در این مجموعه است که در کنار «گاوخونی» از سارا محمدی‌خواه منتشر شده است.

علیرضا طبایی، شاعر پیشکسوت نیز با ۲ کتاب جدید در نمایشگاه کتاب امسال حضور دارد: «تاک کهنسال و خوشه‌های صبح» (گزیده غزل) و «عشق تو نمی‌میرد» (گزیده ترانه). این دومی با آثار آشنایی اجرا شده توسط خوانندگان قدیمی است؛ آثاری چون تنها با گلها، عشق تو نمی‌میرد، کوچه میعاد، مرد سرگردان و…

دیگر مجموعه‌های شعر منتشر شده توسط این ناشر عبارتند از: «پریخوانی» سروده لاله حیدرزاده، «نغمه‌هایی همیشه سرکش» سروده زیبا محیسناوی دریس و «واقعا گل سپنج» سروده مهدی رجبی.

«رؤیای چموش» و «راه‌پله غمگین» نیز نام دو کتاب حاوی گزیده آثار برگزیدگان بخش ویژه دوره‌های پانزدهم و شانزدهم جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب خبرنگاران است که اثاری از این شاعران در آن درج شده است: مهران عزیزی، زهرا گلابی‌زاده، مرتضی عنابستانی، آزاده باصولی، سجاد ریاحی فارسانی، محبوبه راد، جواد مزنگی، ثنا نصاری و سبحان زنگی.

«چشم‌اندازهای اجتماعی و فرهنگی بر سلامت، فن‌آوری و پزشکی» اثر مشترک کیارا کرانس، کریستن بل و کارول کینگدان با ترجمه کامران مظلوم ساکی و «شاهزاده» نوشته متین زلمی (نویسنده اهل افغانستان و ساکن اروپا) دیگر آثار جدید انتشارات آرادمان هستند که در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هستند در سالن شبستان، راهرو ۱۸، غرفه ۴ قرار دارد.

گلونی تا پایان اردیبهشت همراه کتابفروشی‌هاست

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 276937 ساعت خبر : 12:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=276937
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات