تيترهای كليكی یا تله کلیک چیست؟
به گزارش گلونی به نقل از رسانیوم، تيترهای كليكی، پیامدهای نامطلوب بسياری به همراه داشته و اغلب با سایتهای جعلی خبری و هرزنامههایی مرتبط است که بدون ارائه هیچ ارزشی، ترافیک و درآمد تبلیغاتی برای خود به همراه دارند.
اگر تاکنون در زمینه بازاریابی دیجیتال کار کردهاید، از میزان اهمیت تیترها در کلیک و ترافیک آگاه هستید.
تقریباً هر کاربر اینترنتی، در مواقعی فریب تیترهای کلیکی را خورده است. یک تیتر کلیکی معمولاً جذاب، خنده دار و فریبنده است تا شما را وادار به باز کردن تصویر، ویدئو یا لینک یک مطلب سازد.
تيترهای كليكی یا تله کلیک
پنج نمونه از تَله کلیکها که واقعا کارایی دارند عبارتند از:
۱- شروع عبارت با « X دلیل برای این که… »
احتمالاً این نوع تيتر را زیاد دیدهاید؛ چون یکی از موفقترین انواع عناوین برای افزایش تعامل و کلیک در شبکههای اجتماعی به شمار میرود.
از آنجا که خوانندگان چیستی آن «دلایل» را نمیدانند، فریب میخورند تا روی مطلب کلیک کرده و آن را کشف کنند.
۲- پیگی بکینگ (Piggybacking)
چه برند شما شناخته شده باشد یا نباشد، شما میتوانید از استراتژی «پیگی بکینگ» (استفاده از شهرت یک شخص یا کمپانی برای مطرح کردن کسب و کار خود) برای کسب قدرت و دریافت کلیک استفاده کنید.
کافی است یک فرد مشهور را معرفی و یا فقط مطلبی از اخبار یا مصاحبههای موجود از وی را منتشر کنید.
۳- چرا باید…
اگر میخواهید به خوانندگان خود بگویید چه کاری انجام دهند، به آنها دلیلی ارائه دهید. با این کار مورد مفیدی را به بازدیدکنندگان پیشنهاد میدهید و آنها را به مطالعه بیشتر با این عنوان تشویق میکنید.
۴- این گونه است که…
تیترهای تَله کلیکیِ «این گونه است که…» مانند سرفصلهای «این طور است…»، بینندگان را با مخفی نگه داشتن «این» و در عین حال اشاره به این که محتوا در مورد چیست، جذب خود می کنند. حال نکته اینجاست که باید از ابهام و مرموز بودن بیش از حد اجتناب کرد؛ در غیر این صورت ممکن است خوانندگان از تیتر به وضوح کلیکی شما ناراضی شوند.
۵- به این دلیل است که…
این تیتر کلیکی نشان دهنده علاقه افراد به موضوعی است که هنگام کلیک کردن بر روی وب سایت به آن توجه میکنند. این نوع تیتر کلیکی پرتکرار است. با این حال، اگر بیش از حد مرموز باشد، ممکن است به شکل معکوس نتیجه دهد.
فایده کلیک بایت یا تله کلیک چیست؟
تله کلیکها اگرچه در عصر دیجیتال امروزی رایج هستند، اما سالهاست که برای جذب خوانندگان بالقوه به کار گرفته میشوند.
سایتهای رسانههای اجتماعی مانند فیس بوک، مجلات و وب سایتهایی که از محتوا پول درمیآورند، مکانهایی هستند که شما میتوانید در آن جا تیترهای جذابی پیدا کنید که توجه شما را جلب می کنند.
این تیترها همچنین مرتبط به محتوایی هستند که هرگز دنبال آن نبودید و مملو از تبلیغات هستند.
فیک نیوز چیست و چه کاربردی دارد؟
پایان پیام
ایرانیها چه دغدغههایی دارند؟
اینجا را ببینید