رقابت با تیم های عربستانی ممکن نیست

رقابت با تیم های عربستانی ممکن نیست

به گزارش گلونی این روزها بیشترین خبری که از فوتبال ایران در خبرگزاری‌های مختلف منتشر می‌شود، نقل و انتقالات بازیکنان است.

امروز فلان بازیکن به فلان باشگاه وصل می‌شود و فردا همان بازیکن به تیم رقیب.

از پیشنهاد ۹۰ میلیاردی استقلال به بیرانوند تا رد پیشنهاد ۱۵ میلیاردی پرسپولیس توسط عیسی آل کثیر و پیوستن این بازیکن به سپاهان.

در روزهای نقل و انتقال فوتبال ایران شاهد اعداد عجیب و غریبی هستیم که توسط مسئولین فدراسیون تکذیب می‌شود و توسط مدیران باشگاه‌ها و بازیکنان تایید.

از آن‌طرف فدراسیون فوتبال نیز قانونی برای سقف قراردادهای بازیکنان وضع کرده تا از بالارفتن بی‌دلیل قیمت بازیکنان جلوگیری کند.

به طور قطع می‌توان گفت در هیچ کجای دنیا و در هیچ‌ لیگی این ماجراها رخ نمی‌دهد.

رقابت با تیم های عربستانی ممکن نیست

این اتفاقات و این سقف قراردادها در حالی رخ می‌دهد که این قانون یک بار چند سال پیش امتحان شد و چیزی به جز فساد و افزایش رد و بدل پول‌های زیرمیزی برای فوتبال ایران نداشت.

سقف قرارداد ۳۵۰ میلیون اعلام شد ولی بیشتر بازیکنان با گرفتن ماشین‌های بنز و بی ام دبلیو عدد قرارداد را بالاتر می‌بردند و سقف را هم رعایت می‌کردند.

امسال هم بازیکن و مدیرعامل در حالی زیر سقف قانونی قرارداد امضا می‌کنند که سوییچ ماشین‌های آنچنانی یا چک‌های دلاری یا سند فلان زمین و فلان ویلا قبل از ثبت بین آن‌ها رد و بدل شده است و همه هم از آن آگاه هستند.

از رییس فدراسیون و رییس سازمان لیگ تا خبرنگار و حتا آن نگهبان هیئت فوتبال.

حالا که آقای قربان‌زاده رییس سازمان خصوصی سازی داعیه کار اصولی دارد و به قول خودش در حال نظارت دقیق بر هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دارد، راجع به این مسأله هم صحبت کند و نظارت دقیق‌تری درباره قراردادها داشته باشد.

فدراسیون فوتبال باید یک تجدید نظر روی قانونی که هم خودش، هم باشگاه‌ها، هم بازیکنان و هم مردم می‌دانند به هیچ وجه رعایت نمی‌شود، انجام دهد.

با این شرایط نباید انتظار این را داشته باشیم که بتوانیم در لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های عربستانی که در بازار نقل و انتقالات در حال رقابت با باشگاه‌های سطح اول دنیا هستند، رقابت کنیم و همچنان در حسرت قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا بمانیم.

همه چیزهایی که در فوتبال ایران نداریم

پایان پیام

نویسنده: میثم کریمی

کد خبر : 277929 ساعت خبر : 12:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=277929
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات