مرور الگوریتم پاداش و مجازات گوگل
به گزارش گلونی دکتر یونس شکرخواه در کانال خود درباره الگوریتم پاداش و مجازات گوگل نوشت:
فیلها در اتاق خبرهای آنلاین
فیلها در اتاق سئوکارها
چشمانتان را باز کنید خودتان را به خواب نزنید فیل در اتاق شماست حتی نابینا هم که باشید درک اینکه فیلی وارد اتاق شده است دشوار نیست؟
هر جای ایران که نیوز رومهای آنلاین هست، باید تکلیف خود را با الگوریتم جدید محتوای سودمند مشخص کنند.
گوگل را ببینید یا نبینید این غول جستجوگر فعلا فیفای عصر هوش مصنوعی است.
الگوریتم جدید محتوایسودمند گوگل به مطالب اریژینال، فراگیر و سودمند بیشتر رتبه و امتیاز میدهد.
الگوریتم محتوای سودمند گوگل برای پایین آوردن رتبه مطالب بیکیفیت، آبکی یا کپیشده طراحی شده است.
الگوریتم محتوایسودمند گوگل رتبه وبسایتهایی را که حاوی مطالب کپی پیستی و بیارزش و تکراری هستند یا خودکار تولید شدهاند (با فراخوانی مفت یوآرال محتوای دیگران) با نزول رتبه مواجه میشوند.
در مقابل وبسایتهایی که حاوی مطالب منحصربهفرد هستند که با تحقیق کامل نوشته شدهاند، با افزایش رتبه پاداش میگیرند.
مرور الگوریتم پاداش و مجازات گوگل
الگوریتم محتوای سودمند عوامل مربوط به تجربه صفحه بوسیله کاربر مورد توجه قرار میدهد، یعنی سنجههایی مانند سرعت صفحه، دوستدار موبایل بودن (mobile-friendly) و امنیت آن در رتبهبندی لحاظ میشود.
وبسایتهایی که تجربهای نرم، سریع و بینقص در انواع وسائل الکترونیک فراهم میکنند، (دستکم رسپانسیو) با احتمال بیشتری افزایش رتبه خواهند یافت.
الگوریتم محتوای سودمند گوگل سایتهایی را مجازات میکند که به جای مطالب با ارزش صرفا و به طور بیش از حدی برای بالا بردن رتبه در نتایج موتورهای جستجو بهینه شدهاند.
سایتهایی که با کلمات کلیدی (قابل توجه ایندکسبازان) انباشته شدهاند، مطالبی عرضه میکنند تا صرفا کلمات خاصی را تکرار کنند و محتواهای بیکیفیت انبوه تولید میکنند.
تمرکز بر تولید محتوا برای انسانها به جای تولید صرف محتوا برای موتور جستجو یکی از شاخصهای کلیدی در این روزآمدی است.
الگوریتم محتوای سودمند حتی به تاثیرات مثبت محتواها بر سلامت، ثبات مالی، ایمنی یا شادکامی افراد رتبه میدهد و محتواهای غیردقیق و کارشناسی نشده درباره موضوعات حساس با اطلاعات نادرست آسیبرسان را هم تنزل رتبه میدهد. (برای اطلاعات بیشتر)
تاریخ، همکاران و مخاطبان محصول ١٣ سال سردبیری همشهری آنلاین (١٣٨۵ تا ١٣٩٨) را حتما قضاوت خواهند کرد.
در آن دوران درها را برهمین پاشنهها چرخاندیم، تولید اصل بود و سودمندی، کیفیت و نه کمیت، اطلاع رسانی به لحظه با چانکهای پشتیبان، سرعت، صحت، تبلور باور قلبی به حرمت مخاطبان در اسکین و انجین.
پایان پیام