میرزاخانی زندگی کرد تا با صدای بلند بگویید من زنم!

میرزاخانی زندگی کرد تا با صدای بلند بگویید من زنم!

پایگاه خبری گلونی، امیرحسین دولتی: امروز صبح وقتی خبر فوت مریم میرزاخانی را دیدم، ساده از کنارش گذشتم. راستش او را نمی‌شناختم و به همین علت، برایم مهم نبود. کمی که گذشت، فضای مجازی پر شد از عکس‌های او. کنجکاو شدم و درباره‌اش خواندم. وقتی که او را شناختم، به خاطرش بغض کردم و برای اینکه آرام بگیرم، تصمیم گرفتم بنویسم.

میرزاخانی زندگی کرد تا با صدای بلند بگویید من زنم!

من هیچ وقت نام او را مکرر نشنیدم، نه در صدا و سیما و نه در فضای مجازی. از وجود او بی‌خبر بودم اما خبر داشتم و می‌دیدم کسانی را که در دنیای اطرافم، به ناحق معروف شده‌اند. دانشمند زن کشورم را نمی‌شناختم اما می‌شناختم دختری را که با عمل‌های زیبایی و آرایش‌های فراوان، سعی می‌کند در فضای مجازی و حقیقی معروف شود. افتخار ایران را نمی‌شناختم اما می‌شناختم کسی را که خودش را با پارچه‌ای خفه می‌کرد تا جلب توجه کند. مریم میرزاخانی را نمی‌شناختم اما می‌شناختم کسانی را که بی‌دلیل معروف و مشهور بودند.

راستی چه شد که اینها دیده شدند و مریم میرزاخانی دیده نشد؟ چه شد که اینها الگوی بعضی از دخترهایمان شدند و مریم میرزاخانی الگو نشد؟ آخر چه شد که خواهر من به خاطر این افراد، از زن بودنش راضی نیست، در حالیکه می‌توانست به خاطر وجود مریم میرزاخانی، به خودش ببالد و در هر جایی با صدای بلند بگوید که من زنم!

پایان پیام

کد خبر : 47150 ساعت خبر : 4:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=47150
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات