پول مردم را صرف مفسدان نکنید

پول مردم را صرف مفسدان نکنید. حرف‌هایی که اگر تایید شود باید گفت وضعیت فساد و سواستفاده مالی هزاران برابر برتر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم.

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: دکتر حسین راغفر اقتصاددان سرشناس، در تلویزیون و در برنامه پایش حرف‌های شگفت‌انگیزی زد.

حرف‌هایی که اگر تایید شود باید گفت وضعیت فساد و سواستفاده مالی هزاران برابر برتر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم.

افشاگری‌هایی مثل دست داشتن دولت و بانک مرکزی در بالارفتن قیمت ارز و دست کردن در جیب مردم و تسویه حساب با سپرده‌گذاران بانک‌ها و صندوق‌های خصوصی.

راغفر خیلی چیزهای دیگر هم گفت و احتمالا خیلی چیزهای دیگر را نگفت. کمابیش همین حرف‌ها را البته با دوز پایین و چراغ خاموش، چند نفر دیگر هم گفته بودند.

اینکه باید عموم مردم جور کم کاری‌ها، سهل‌انگاری‌ها و فسادهای گسترده یه درصد خاص و مدیران را بکشند حس وحشتناکی در کشور ایجاد کرده است. اینکه باید دوید و جان کند ولی ثمره تلاشت به جای توسعه کشور و رفاه عموم شهروندان، صرف خرابکاری‌ها شود همه را ناامید می‌کند.

صدها مدرسه کپری و گلی در این کشور وجود دارد و هزاران مدرسه فرسوده و ناایمن. میلیون‌ها جوان بیکار و سرخورده روزانه موزاییک پیاده‌روها را می‌شمارند و روستاهای زیادی حتی آّب آشامیدنی ندارند. اما بودجه کشور باید جایی هزینه شود که مطلقا سودی برای کشور و مردم ندارد.

پول مردم را هدر ندهید

حالا می‌فهمیم که چرا مسئولان دولتی و مدیران اقتصادی در مورد گرانی‌ها و افزایش نرخ ارز پاسخگو نیستند.

چند ماه از گرانی‌ها می گذرد و هنوز جواب روشنی به مردم داده نمی‌شود و بدتر از آن هیچ اقدامی هم در بازار برای کنترل گرانی‌ها انجام نمی‌شود.

معلوم است که وقتی خودمان نرخ ارز را جابه‌جا می‌کنیم، نباید هم برابر افزایش قیمت‌ها واکنشی داشته باشیم.

دیوار بی‌اعتمادی مردم و مسئولان ترک‌های عمیقی برداشته است. این بی‌اعتمادی سم مهلکی برای ایران است. تنها حلقه پیوند مردم و مسئولان همین اعتماد است. بریدن این حلقه نه به سود مردم و است نه مسئولان.

پایان پیام

کد خبر : 101817 ساعت خبر : 8:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=101817
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات