دولت تسلیم مافیای کنکور شد

به نظر می‌‌رسد دولت دست‌های خود را مقابل مافیای کنکور بالا برده است.

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر امروز در آموزش و پرورش می‌گوییم کنکور تیشه به ریشه تربیت صحیح می‌زند چون فضایی که کنکور ایجاد کرده، اجازه نمی‌دهد مدرسه و معلم به هدف‌های تربیتی هم توجه کنند.

هفته‌ای نیست که وزیر آموزش و پرورش در مورد زیان‌های کنکور حرفی نزد. وزرای گذشته هم همین‌طور.

تقریبا همه‌ کارشناسان هم به اینکه کنکور مشکلات زیادی را برای آموزش در کشور به‌وجود آورده است اعتقاد کامل دارند و در سخنان خود بارها تکرار کرده‌اند.

اما اینها فقط در حد حرف باقی می‌ماند و در بر همان پاشنه گذشته می‌چرخد. یعنی دانش‌آموزان از همان مقطع ابتدایی فقط راه و روش قبولی در کنکور را یاد می‌گیرند و روش تست‌زنی.

آموزش‌ها محدود شده است به روش‌ها و فرمول‌های تست‌زنی و راه رسیدن به انتخاب گزینه درست در کمترین زمان ممکن.

همه جا صحبت از کلاس کنکور است

در اثر تبلیغات گسترده در تلویزیون، رسانه‌های نوشتاری و مجازی و حتی روی همه بیلبوردهای شهر، والدین مجبورند فرزندان خود را از همان ابتدا در آموزشگاه‌ها ثبت نام کنند و در این اوضاع اقتصادی نامناسب، میلیون‌ها تومان هزینه کنند.

سخنرانی‌ها و افشاگری‌های زیادی را در این مورد دیده‌ایم. سخن از یک بیزینس گسترده است. مبالغی که از هزاران میلیارد گذر کرده‌اند.

با سخنان وزیر آموزش و پرورش و درماندگی‌اش برای برداشتن کنکور، می‌شود گفت قدرت این آموزشگاه‌ها و کلاس‌های کنکور، دست کم از وزیر آموزش و پرورش بیشتر است. حتی با کمی ریزبینی می‌فهمیم اختیار کار از دست دولت هم خارج است.

اکنون مافیای کاغذ و کتاب‌های کمک‌آموزشی هستند که برای فرزندان این کشور تصمیم‌گیری می‌کنند.

دولت تسلیم شده است

اوج درماندگی را آنجا بیشتر می‌فهمیم که سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لجبازی مافیای کنکور با آموزش و پرورش گفت: اعتراف می‌کنم توان مقابله با این مافیا را در دوره متوسطه ندارم.

این حرف یک وزیر است که قرار است جمعیت زیادی از کشور را مدیریت کند و آینده این کشور به موفقیت و برنامه‌ریزی درست آن بستگی دارد.

به نظر می‌‌رسد دولت دست‌های خود را مقابل مافیای کنکور بالا برده است. هیچوقت مشخص نمی‌شود که چرا هروقت پای تبادلات بالای مالی در قسمتی از کشور وسط می‌آید، نهادهای دولتی انقدر زود تسلیم می‌شود و فضا را برای تاخت و تاز سودجویان آزاد می‌گذارند.

پایان پیام

کد خبر : 104984 ساعت خبر : 11:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104984
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات