ساعت پاراکورد چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ساعت پاراکورد چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش گلونی ساعت پاراکورد به ساعتی گفته می‌شود که دسته آن از طناب پاراکورد تهیه شده باشد. اما طناب پاراکورد چیست؟

طناب پاراکورد یا همان طناب چتر نظامی که دارای استانداردهای خاص نظامی هست، با تکنولوژی خاصی ساخته می‌شود و دارای قدرت تحمل و مقاومت در برابر شرایط بد جوی و فیزیکی را دارد. مهمترین ویژگی این طناب قدرت تحمل وزن ۲۵۰ کیلویی است که آن را با سایر طناب‌ها متمایز می‌کند.

ساعت پاراکورد چیست

کوهنوردان و طبیعت‌گردان از این طناب دستبندی می‌سازند که به آن دستبند بقا و نجات یا دستبند پاراکورد می‌گویند. چرا که این طناب در کوه و طبیعت کاربردهای بی‌شماری وارد و می‌تواند در موارد متعدد جان فرد را نجات بدهد.

برخی موارد رایج استفاده از طناب پاراکورد عبارتند از: استفاده به جای بند کفش، بستن چادر، کشیدن و حمایت کردن از هم‌نوردان، ساخت برانکارد، جایگزینی طناب ماهیگیری، درست کردن آتش بدون نیاز به هیزم، ساخت کلک، قایق، جان‌پناه و صدها استفاده دیگر.

پس از ساعت دستبندهای پاراکورد، قطب‌نماهای پاراکورد و ساعت‌های پاراکورد نیز ساخته شدند و توسط کوهنوردان و طبیعت‌گردان مورد استفاده قرار گرفتند.

ساعتی که مقاومت بالایی در برابر ضربه و خش و آب داشته باشد را می‌بندند به دستبند پاراکورد و ساعت‌پاراکورد را می‌سازند.

قیمت‌ ساعت پارکورد در بازار تنوع زیادی دارد و بستگی به قیمت ساعت آن است چراکه طناب پاراکورد یا دستبند پاراکورد قیمت چندان بالایی ندارند.

وقتی به استایل و لوازم و تجهیزات یک کوهنورد نگاه می‌کنیم شاید ساعت‌پاراکورد چندان به چشم نیاید و تجهیزات دیگر او بیشتر خودنمایی کنند اما حقیقت این است که هیچ ابزار و لوازمی در این تجهیزات کوهنوردی وجود ندارد که به اندازه این تکه طناب مفید و کاربردی و کار راه انداز باشد.

پس اگر قصد رفتن به کوه و طبیعت را دارید حتما قبل از عزیمت یک دستبند یا ساعت‌پاراکورد تهیه کنید.

پایان پیام

کد خبر : 177975 ساعت خبر : 6:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=177975
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات