موزه آبزیان رشت با ۷۰۰ گونه خاص آبزی

موزه آبزیان رشت با ۷۰۰ گونه خاص آبزی

به گزارش گلونی موزه آبزیان رشت یکی از موزه‌های دیدنی این شهر زیباست که بازدید کننده‌گان را با انواع گونه‌های آبزیان آشنا می‌سازد. بیشتر بازدیدکنند‌ه‌گان این موزه دانشجویان مقاطع مختلف رشته شیلات و رشته‌های مرتبط هستند از این رو می‌توان گفت این موزه کاربردی آموزشی دارد.

این موزه جذاب و دیدنی در فضایی بالغ بر ۹۰ متر مربع ساخته شده و در این مکان بخشی را به نمایش ابزار و ادوات مورد استفاده در صید آبزیان اختصاص داده‌اند.

درون این موزه زیبا چند سالن وجود دارد که انواع تورها و ابزار صید و صیادی را در دل خود جای داده است. با ما همراه باشید تا شما را با این موزه زیبا و دیدنی بیشتر آشنا کنیم.

موزه آبزیان رشت

اولین طرح پایگاه تحقیقاتی علوم شیلاتی در سال ۱۳۷۵ توسط استاد فقید دکتر امین کیوان از نابغه‌های علوم شیلاتی ارائه شد.

برای تحقق این طرح دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان زمینی را که متناسب با نیازهای اصلی طرح بود از طریق سازمان منابع طبیعی و اشخاص در منطقه چمخاله زیر پوشش درآورد.

برای این منظور گرایش‌های اصلی شیلات شامل بهداشت و بیماری‌های آبزیان، بیوتکنولوژی آبزیان، آب‌شناسی و آلودگی‌های آب، تغذیه و فرآورده‌های شیلاتی، فیزیولوژی آبزیان و تکثیر و پرورش آبزیان کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی راه‌اندازی شده‌اند.

آثار درون موزه

در این موزه ۷۰۰ گونه ماهی، پرنده ‌های خاص به صورت تاکسیدرمی، فیکس شده و آکواریومی نگهداری می‌شود. این مجموعه زیبا و بسیار با ارزش بوده و علاوه بر پذیرفتن هیئت‌های علمی و تحقیقاتی، در طول سال پذیرای دانش آموزان و دانشجویان نیز است.

اگر به رشت سفر کردید حتما از این موزه جذاب دیدن نمایید.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: رشت، کیلومتر ۵ شهر صنعتی رشت، پردیس میرزاکوچک خان

با گوگل مپ به موزه آبزیان رشت بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی 

کد خبر : 204826 ساعت خبر : 12:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=204826
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات