بدون موبایل زنده بمانید

بدون موبایل زنده بمانید

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفر‌ی‌خواه: رها شدن از وابستگی به گوشی تلفن همراه یکی از معضلاتی‌ست که این روزها خیلی‌ها با اون درگیرند. ما برای ترک این اعتیاد چند روش رو پیشنهاد می‌کنیم.

وقتی یک روز بدون گوشی زندگی می‌کنید، تازه متوجه می‌شوید که هیچ‌چیز دنیا تغییر نکرده، فرصت دیدن زیبایی‌ها را از جایی به‌جز لنز دوربین از دست نمی‌دهید و برای ثبت این خاطره در ذهنتان کم نمی‌گذارید. آشپزی را امتحان کنید، بدون اینستاگرام و رنگ و لعاب‌هایش طعم واقعی غذاها را دوباره بچشید. به مطالعه به شیوه کلاسیک برگردید، واقعاً دلتان برای بوی کتاب‌های کمی نمور تنگ نشده‌بود؟ خاله‌بازی کنید، تم خودتان را داشته‌باشید، تم یک مهمانی بدون موبایل.

بدون موبایل زنده بمانید

نگذارید رنگ و لعاب سفره وادارتان کند که عکس بگیرید. ورزش کنید و پیاده‌روی را امتحان کنید حتی از گام‌شمار گوشی همراه استفاده نکنید، بگذارید ذهنتان به هر جایی که می‌خواهید لینک شود. خبرها را از منبع موثق بشنوید. تماس‌ها را روی تلفن خانه دایورت کنید. یک روز کامل را به خودتان هدیه بدهید. وای فای را خاموش کنید. دوچرخه‌سواری کنید. خرید کنید و یک فیلم تازه تماشا کنید، پول حجم و ترافیک اینترنت را خرج رفتن به یک تئاتر کنید، به سینما بروید، جای استرس‌هایتان را بشناسید، چه چیزی شما را به گوشی پیوند می‌زند در صدد حذف آن باشید، در دسترس بودن همیشگی را تمام کنید. به خودتان محبت کنید، خودتان را تشویق کنید. در یک کلاس هنری تازه ثبت‌نام کنید.

عادت‌های جدیدتان را تغییر دهید، به‌جای چک کردن ایمیل‌ها هر ساعت روزنامه بخوانید، به‌جای رفرش صفحات مجازی، فوتبال‌دستی بازی کنید و از بودن در جمع دوستان لذت ببرید، خاطرات دوران دور را دوره کنید. سعی کنید به خودتان بقبولانید که بدون موبایل هم دوام می‌آورید. بازی‌های وقت تلف کن را حذف کنید، سراغ بازی‌های سنتی بروید. زندگی آدم‌ها را با چشم یک ناظر بیرونی نگاه کنید، با این روش آدم مهربان‌تری می‌شوید و دیگران روی کمک‌تان حساب باز می‌کنند و از لیست آنهایی که در مواقع خطر گوشی به‌دست مشغول فیلم‌برداری هستند، خط می‌خورید. تبریک می‌گوییم شما بدون گوشی تلفن همراهتان هم زنده ماندید. البته اگر بتوانید دیگران را متقاعد کنید که هنوز زنده‌اید!

پایان پیام

کد خبر : 53351 ساعت خبر : 6:04 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53351
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات