عاقبت غمگین یک بلوط در خرم‌آباد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اواخر مرداد امسال بود که خبر رسید یک بلوط کهن‌سال در خطر مرگ قرار دارد و ممکن است برای جاده‌کشی از بین برود. از همان روز بچه‌های انجمن بلوطبان در محل حاضر شدند و از درخت عکس گرفتند و مظفر افشار هم اعلام خطر کرد و گروه‌های محیط زیستی هم واکنش نشان دادند و عاقبت با صبحت کردن با پیمانکار و مسئولان راه‌وشهرسازی استان و سازمان محیط زیست توانستیم از قطع شدن این درخت جلوگیری کنیم. نام درخت را به پیشنهاد پایگاه خبری گلونی، «ویردار» گذاشتیم. یعنی نگهبان و مراقب. اتفاقی که خانم ابتکار در همین نمایشگاه مطبوعات از شنیدن آن ذوق کردند. ویردار اما حالا حال‌ خوشی ندارد. قرار بود حصاری برایش نصب بشود که نشد و حالا خبر رسیده است درختی که می‌تواند نمادی برای لرستان باشد در حال خشک شدن است.

آقای استاندار، آقای فرماندار، آقای شهردار و آقایان و خانم‌های مسئول، باور کنید برای بدل شدن خرم‌آباد از معبر گردشگری به مقصد گردشگری نیاز به هزینه‌های کلان نیست. همین درخت را با یکی دو میلیون حفظ کنید ببینید چه قدر می‌تواند برای گردشگران جالب باشد. کنارش تابلویی نصب کنید و از بلوط بگویید ببینید مردم چقدر با آن عکس خواهند گرفت.

این روزها اغلب سمن‌های محیط زیستی لرستان در حال جمع‌آوری بذر بلوط هستند در حالی که بلوطی ۴۵۰ ساله پیش چشم‌شان در حال جان کندن است. اوضاع این درخت را ببینید. شانش آورده‌ایم که هنوز دور درخت آسفالت نشده است. مگر قرار نبود جاده از نزدیک درخت عبور نکند؟

این درخت در حومه خرم‌آباد و در فاصله چند کیلومتری قرار دارد و این طوری فراموش شده است. آیا ویردار خشک می‌شود یا تبدیل به نماد طبیعت خواهد شد؟

پایان پیام

کد خبر : 9093 ساعت خبر : 0:25 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=9093
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات