بازار داغ فروش لباس تیم ملی فوتبال در منیریه تهران

اگر تولیدکننده‌های داخلی این پیراهن تیم ملی فوتبال را تولید نمی‌کردند هیچکس به فکر هواداران ایرانی نبود.

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: عصر روز پنج‌شنبه ۱۷ خرداد به سمت میدان منیریه حرکت می‌کنم. خیابان‌های غرب تهران خلوت است.

بین راه تصمیم می‌گیرم برگردم. می‌گویم در این روزهای بین تعطیلی اصلا شاید مغازه‌های منیریه هم باز نباشد چه رسد به این که مشتری داشته باشند.

اما راه را ادامه می‌دهم. خودم را این طوری گول می‌زنم که خیابان‌ها خلوت است، اگر سوژه پیدا نکردی راحت برمی‌‌گردی.

میدان انقلاب وضعیت عادی دارد. شلوغ هم نیست. به راحتی از میدان آزادی تا انقلاب می‌رانم و از کارگر جنوبی راه منیریه را در پیش می‌‌گیرم. در میدان منیریه اما اوضاع عادی نیست.

بازار داغ فروش لباس تیم ملی در میدان منیریه

میدان منیریه شلوغ است. طوری که یک بار برای پیدا کردن جای پارک تا گلوبندک می‌روم و برمی‌گردم تا عاقبت تقریبا یک کیلومتر دورتر از میدان منیریه جای پارک پیدا کنم. اینجا همه مغازه‌ها باز هستند و مشتری فراوان هم دارند.

برای تهیه گزارش از تولید و فروش لباس تیم ملی فوتبال به اینجا آمده‌ام و آن قدر مشتری هست که چهار مصاحبه صوتی انجام می‌دهم و کلی اطلاعات جمع می‌کنم.

با یک گروه ۹ نفری که قرار است به روسیه سفر کنند حرف می‌زنم و شاهین را می‌بینم. کسی که قرار است ۲۳ روز در روسیه باشد.

پیراهن تیم ملی
پیراهن تیم ملی

همه به دنبال لباس تیم ملی

از روزی که پیراهن تیم ملی رونمایی شد بسیاری از دوستداران فوتبال به دنبال خرید این پیراهن بودند. چند روز گذشت و از رسیدن پیراهن اصلی آدیداس به ایران خبری نشد تا این که تولیدکنندگان داخلی این لباس را تولید کردند.

در منیریه همه مشغول خرید لباس تیم ملی هستند. شاید بیش از ده تولیدکننده این لباس را در منیریه عرضه می‌کنند.

از ۴۵ هزار تا ۷۰ هزارتومان. برخی با شماره و برخی بی‌شماره. آنها که با شماره و اسم تولیدکرده‌اند شماره‌های ۱۷ و ۱۸ را زده‌اند. یعنی طارمی و جهانبخش را.

اغلب هم لباس سفید را تولید کرده‌اند چون با توجه به لباس اول تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش ما در هر سه بازی سفید خواهیم پوشید.

بازار منیریه
بازار منیریه

بازار  داغ خرید لباس‌های ملی

نه فقط بازار خرید لباس تیم ملی که بازار خرید لباس‌ آلمان هم داغ است. همچنین آرژانتین و برزیل. برخی حتی به دنبال لباس نیجریه نیز می‌گردند. و برخی لباس دوم تیم آلمان را می‌خواهند. البته لباس نیجریه در بازار نیست اما جنس تایوانی با قیمت ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان در بازار هست که لباس اغلب تیم‌های ملی و باشگاهی معروف را دارد.

بازار منیریه
بازار منیریه

دقیقا دور میدان منیریه وارد یک فروشگاه می‌شوم. فروشگاهی که لباس تیم‌های ملی را در ویترین گذاشته است و پیراهن تیم ملی را می‌فروشد. مشتری‌هایش نوجوان و جوان هستند. وقتی وارد مغازه می‌شوم چند نفر خرید می‌کنند و می‌روند.

آقای فروشنده در گفت‌وگوی رادیویی شرکت می‌کند. از او می‌پرسم که چرا پیراهن را تولید کرده‌اند؟ از مشتری زیاد این پیراهن می‌گوید و گله‌هایی دارد از بازار پارچه. او پیراهن را ۴۵ هزارتومان می‌فروشد اما عقیده دارد که اگر جنس اصلی این پیراهن در بازار باشد کسی آنها را نمی‌خرد چون مردم توان خرید پیراهن ۳۰۰ هزارتومانی را ندارند.

او عقیده دارد اگر تولیدکننده‌های داخلی این پیراهن را تولید نمی‌کردند هیچکس به فکر هواداران ایرانی نبود.

گفت‌وگو با یکی از تولیدکنندگان لباس تیم ملی فوتبال ایران

پایان پیام

کد خبر : 93797 ساعت خبر : 10:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=93797
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات