اعتصاب و دلال‌هایی که نانشان را در خون ملت می‌زنند

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌‌خواه: بازار امروز در اعتصاب به‌سر برد. کمپین‌های نه به خرید گران، ظاهراً در بین فروشنده‌ها و بازاری‌ها هم راه باز کرده است.

واقعیت این است که حباب قیمت‌ها قرار نیست به این سادگی‌ها بترکد. رکود بازار و عدم تخصیص اجناس از طرف واردکننده‌ها به پخش کننده‌های کالا صدای خیلی‌ها را در آورده‌است. واردکننده‌ها هم با مشکل عدم موجودی ارز در بازار حسابی درگیرند.

لیست ترسناک آقای وزیر

وزیرارتباطات دیروز لیستی از واردکننده‌ها را منتشر کرد، واردکننده‌هایی که کالاهایشان را با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد کردند و با دلار ۹۰۰۰ تومانی قرار است بفروشند و دولت برای شفاف‌سازی، ذهن مردم را درگیر بازی دلال‌ها با اقتصاد کشور می‌کند و برآیند همه اینها، هدف اصلی از اعتصابات بازار کمی ابهام‌برانگیز می‌کند.

کمپین‌ها و همراهی دنیای مجازی

دنیای مجازی هم به‌موازات بازار وارد اعتصاب شده‌است. صفحات زیادی، فروش خود را برای ۷ روز متوالی متوقف کرده‌اند. هرچند کنار انگیزه‌های مدنی و فعالیت‌های اجتماعی برای تعدیل وضعیت بازار، می‌توان نبود جنس و تعطیلی بازار را هم به دلایل توقف فروش آنها اضافه کرد.

فصل نو در بازار و اعتصاب

اعتصابات بازار، شروع یک فعالیت اقتصادی برای حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده به‌طور همزمان است. قرار است دولت را متوجه شکاف‌های بزرگ اقتصادی در قلب اقتصادی کلانشهرها و شهرهای کوچک‌تر بکند.

عزم کابینه برای یک شروع تازه

باید در این میان حواسمان به دلال‌هایی که خودشان را مدافع حقوق مردم می‌دانند باشد. به واردکننده‌های دارو و تجهیزات پزشکی که کاش وزیر بهداشت هم پرده از رانتشان بردارد. به واردکننده‌های خودرو و وسایل خانگی که برای برملا شدن هویت واقعیشان، عزم وزیر صنعت و تجارت و معدن را برای افشاگری می‌طلبد.

دلال‌ها را شناسایی کنید

مردم باید بدانند که برای مطالبه‌گری از دولت، لیدرها و پیش روهایشان به درستی انتخاب کنند.

دلال‌هایی که نانشان را در خون ملت می‌زنند، از شفافیت می‌ترسند. آنها به دنبال آشوب و پرت کردن حواس رسانه‌ها از لیست دانه درشت‌ها و مافیای اقتصادی هستند. آنها را شناسایی کنید و تخم‌مرغ‌هایتان را در سبد آنها نچینید.

پایان پیام

کد خبر : 95368 ساعت خبر : 9:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95368
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات