باران رکورد زد

باران رکورد زد

مروری بر خبرهای پنجشنبه مورخه ۲۸ آبان ۹۴ استان لرستان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

مدیرکل ستاد حوادث غیرمترقبه لرستان امروز طی خبری از فارس با اشاره به بارش باران در سطح استان لرستان اظهار داشت: متوسط بارش باران در طول ۵۸ روز گذشته تاکنون ۱۴۶ میلی‌متر در سطح لرستان بوده که این میزان بارش در طول ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. با گذشت تنها ۵۸ روز از فصل پائیز متوسط بارندگی به ۲۰۳ میلی‌متر رسیده است.

طی خبر دیگری از فارس، احمد گودرزی، رئیس منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه امروز با اعلام خبر انهدام سه باند شکارچیان غیرمجاز در شهرستان دورود اظهار داشت: در پی گزارش‌های همیاران محیط‌‌‌زیست و پلیس اطلاعات و امنیت سه باند شکارچیان غیرمجاز در سه منطقه از شهرستان دورود شناسایی و دستگیر شدند. در پی این گزارش‌ها با صدور احکام قضایی که با همکاری ریاست دادگستری و دادستان شهرستان دورود محقق شد، حکم ورود به منزل این شکارچیان صادر و با همکاری عوامل نیروی انتظامی شهرستان در پی بازرسی‌های به عمل آمده سه تروفه کل و بز وحشی و همچنین شش قبضه اسلحه جنگی و شکاری کشف و ضبط شد.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان ظهر امروز در بازدید از روند احداث پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان بیان کرد: این پروژه نیاز به اعتبار بیشتری دارد و اگر بتوانیم یک ردیف مستقل بودجه توسط مجلس در بودجه ۹۵ برای این پروژه بگیریم، می‌توانیم روند اجرای آن را تسریع بخشیم و باید بررسی کنیم، ببینیم این موضوع چگونه امکان‌پذیر است. این پروژه اعتبار مناسبی ندارد، لذا ما هم در استان به دنبال راهی برای تامین اعتبار و کمک به آن هستیم، همچنین سایر دستگاه‌ها باید به این پروژه کمک کنند، چرا که اگر کمک همه دستگاه‌ها نباشد، ممکن است، پروژه به این زودی مشکل آن حل نشود، کما اینکه در چهار سال اخیر نیز مشکلات آن باقی مانده است.

امروز مهر نوشت مسئول پارک علم و فناوری استان لرستان از برپایی دومین نمایشگاه فن بازار در این استان خبر داد. وی با اشاره به اهداف برپای این نمایشگاه فن بازار در استان عنوان کرد: این اقدام در راستای به‌ کار گیری بیشتر توان داخلی استان در تامین نیاز صنعت، دست یابی به فناوری و ارتباط بین عرضه کننده و متقاضی فناوری در استان صورت می‌گیرد. این نمایشگاه از ۱۴ ام تا ۱۸ ام آذر ماه امسال در محل دانشکده اقتصاد دانشگاه لرستان برپا می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان هم از برگزاری جشنواره ایده‌های برتر در این استان خبر داد. حمزه امیری اظهار داشت: همزمان با هفته پژوهش و فناوری و به منظور شناسایی، تشویق و معرفی شایستگی‌ها و توانمندی‌های ایده‌پردازان در جامعه و حفظ مالکیت معنوی، ترویج فرهنگ نوآوری و تقویت خودباوری در توسعه فناوری به ویژه فناوری‌های نوین، جشنواره ایده‌های برتر استانی با موضوع «توسعه فرهنگ کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان» برگزار می‌شود. وی مهلت ارسال ایده و آثار را به دبیرخانه جشنواره تا ۱۰ آذر ماه اعلام کرد و گفت: به بهترین ایده‌ها پس از داوری آثار در اختتامیه هفته پژوهش استان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

امروز خبر ورزشی هم از مهر داشتیم. فدراسیون دو و میدانی سه ورزشکار استان لرستان را به اردوی تیم ملی برای شرکت در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا دعوت کرد. مهدی نظامی، محمد باقری و سلمان بیرانوند سه دو میدانی کار لرستانی هستند که به اردوی تیم ملی جوانان شده‌اند. این اردو با هدف آمادگی تیم ملی دو و میدانی جوانان کشور برای شرکت در مسابقات قهرمانی در ششم آذر ماه به مدت یک هفته در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

dw_w_mydny

امروز تسنیم نوشت مدیرکل حج و زیارت استان لرستان گفت: ۲۸ هزار لرستانی برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کردند. برای اسکان زائران لرستانی دو مکان ۲۰۰ متری در کشور عراق تدارک دیده‌شده و البته در طول مسیر نیز چادرهای زیادی در پارک و محیط‌های مختلف برای اسکان برپاشده است.

استاندار لرستان امروز از احداث بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی در لرستان خبر داد. هوشنگ بازوند ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه باغ‌موزه استان لرستان اظهار داشت: بیمارستان عشایر خرم‌آباد به قرارگاه خاتم‌الانبیاء فروخته می‌شود و بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در این شهرستان احداث می‌شود. روز پنجشنبه تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه خاتم امضاء می‌شود و بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی توسط قرارگاه خاتم در شهرستان خرم‌آباد احداث می‌شود.

IMG09235263

آخرین روزنامه این هفته هم به پایان آمد. آخر هفته بارانی خوبی داشته باشید.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 8565 ساعت خبر : 8:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=8565
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات