گوامی‌ها سقف آزادی را توی سرمان زدند

خبرهای امروز را با گله ملی‌پوشان ار چمن ورزشگاه ملی گوام و حاضر جوابی اسکات مک‌اینتایر مدیر رسانه‌ای تیم ملی گوام شروع می‌کنیم. خبرآنلاین از قول علیرضا جهانبخش نوشت: چمن مصنوعی یک طرف و کیفیت بد این چمن هم یک طرف. این دو موضوع کار هر تیم آسیایی را در گوام سخت می‌کند. اسکات مک‌اینتایر در جواب گفته است: من از سایرین هم شکایاتی در مورد ورزشگاه شنیده‌ام، اما خب حتما شما هیچ‌وقت آن را درست ندیده‌اید که اینگونه می‌گویید. چمن این ورزشگاه بالاترین استاندارد چمن مصنوعی را دارد و در حقیقت با کیفیت‌ترین چمن ممکن است. درست است، این ورزشگاه کوچک است؛ اما این‌جا هم یک کشور کوچک است. طرفدارانی که به ورزشگاه می‌آیند کمبود خاصی نخواهند داشت. این ورزشگاه امکاناتش استاندارد است و مانند ورزشگاه آزادی، از سقف آن آب چکه نمی‌کند. کابل‌های برق همه جا پخش نمی‌شوند و مشکلاتی مانند آن جا را ندارد. قطعا وضعیت رختکن‌ها و راهروها خیلی بهتر از آزادی خواهد بود. عکس‌هایی از زمین و رختکن این ورزشگاه را اینجا ببینید.

کاروان پرتعداد کاراته ایران در رقابتهای قهرمانی نوجوانان جوانان و زیر ۲۱ سال جهان با کسب ۱۰ مدال طلا، نقره و برنز عنوان هفتمی را به خود ختصاص داد. به گزارش مهر، در پایان نهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی رده های سنی جهان تیم اعزامی کشورمان با یک طلا، یک نقره و هشت برنز و چهار پله صعود نسبت به دوره قبل عنوان هفتم را کسب کرد. در جدول توزیع مدال‌ها ژاپن با ۸ طلا ، ۳ نقره و ۷ برنز قهرمان شد ، ترکیه با ۷ طلا ، یک نقره و ۵ برنز در مکان دوم ایستاد و مصر با ۶ طلا ، ۸ نقره و ۷ برنز در مکان سوم جای گرفت. اندونزی با سه طلا ، فرانسه با ۳ طلا ، ۳ نقره و ۵ برنز و مراکش با یک طلا و دو نقره بالاتر از ایران عناوین چهارم تا ششم را کسب کردند. کاراته ایران در هشتمین دوره این مسابقات که سال ۲۰۱۳ به میزبانی اسپانیا در «گوادالاخارا» برگزار شده بود با یک طلا و دو برنز یازدهم شده بود.

فارس خبری را در مورد تخلفات مسوولان فیفا و احتمال محرومیت آنها درج کرده است. در این خبر آمده است که به احتمال زیاد بلاتر و پلاتینی به خاطر فساد مالی به مدت ۶ سال از هر گونه فعالیت در عرصه فوتبال محروم شوند. روزنامه میرر انگلیس اظهار  داشت: تحقیقات در رابطه با قضیه ۲ میلیون دلاری که بلاتر رئیس فیفا در سال ۲۰۱۱ به صورت غیر قانونی به پلاتینی رئیس یوفا داده است در جریان است. این منبع افزود: کمیته اخلاق فیفا که پیش از این آن دو را به ۹۰ روز محرومیت محکوم کرده است بعد از اتمام این دوره تعلیق حکم نهایی خود را صادر خواهد کرد. این در حالی که بلاتر هفته گذشته به خاطر کسالت راهی بیمارستان شد و دو روز گذشته از بیمارستان مرخص شد. او اکنون در خانه در حال استراحت کردن برای بهبود حالش است.از طرف دیگر پلاتینی که در انتظار اتمام دوران محرومیت ۹۰ روزه‌اش است تا کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست فیفا را رسمی کند با این وجود او هم از لیست کاندیداها حذف خواهد شد.

 در ادامه گزارشی را از نشریه فرانسوی «So Foot» به نقل از تسنیم می‌خوانید که نام ۱۰ فوتبالیستی را که در حقیقت با بازی‌های خوب خود به نوعی نام کشورشان را بر سر زبان‌ها انداختند، سوژه خود کرده است. یکی از فوتبالیست‌هایی که در این گزارش به نام آنها اشاره شده، علی دایی، مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران است. در این گزارش آمده است: چیزی که ما پیش از علی دایی از فوتبال ایران به صورتی مبهم می‌دانستیم، این بود که ایرانی‌ها به خوبی فوتبال بازی می‌کنند و البته سبیل‌های مردانه خوبی هم دارند! چیزی که ما از کشور ایران با علی دایی شناختیم این بود که ایرانی‌ها دیوانه فوتبال هستند. ستاره بی‌چون و چرای فوتبال ایران سابقه بازی در تیم‌های آلمانی از جمله بایرن مونیخ از ایالت باواریا را دارد و بیش از ۱۰۰ گل برای تیم ملی ایران به ثمر رسانده است. بله، علی دایی تأثیر زیادی برای قرار گرفتن ایران در نقشه جهانی فوتبال داشت. از زمان علی دایی ما به فوتبال ایران، لیگ فوتبال این کشور و دربی آتشین آن (دربی شهر تهران) علاقه‌مند شده‌ایم و کنجکاوی ما به فوتبال این کشور را به شیفتگی تبدیل کرده است. تمامی اینها از علی دایی شروع شد.متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

و اخرین خبر اینکه طالب‌ نعمت‌پور کشتی‌گیر لرستانی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. به گزارش ایرنا، نعمت‌پور دارنده مدال طلای پیکارهای کشتی فرنگی سال ۲۰۱۳ در بوداپست مجارستان در جریان جام‌جهانی در تهران به دلیل دوپینگ دو سال از میادین ورزشی محروم شد. وی که حدود دو ماه از دوران محرومیتش بخشیده شده بود و حتی از سوی بنا به صورت غیررسمی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شده بود با انتشار نامه‌ای از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. در بخشی از نامه طالب نعمت پور آمده است: از مردم عزیز به ویژه مردم ورزش دوست دیار قهرمانان تکرارناپذیر، استان لرستان و شهرستان کوهدشت، تمنای دعای خیرشان را همچون گذشته دارم، مردمی که هر آنچه دارم از محبّت آنان است و امیدوارم توفیق انجام تکلیف به شکرانه نعمت خدمت‌گزاری و فرصت کسب تجربه سال های ورزش قهرمانی در عرصه‌هایی چون تحصیل، مربیگری و تربیت و آموزش نسل جوان علاقه مند به ورزش کشتی که پرچمدار اخلاق و منش پهلوانی است، نصیب حقیر گردد. متن کامل نامه خداحافظی طالب‌پور را در اینجا بخوانید.

 پایان پیام

گزارش‌گر: محمد پورخداداد

کد خبر : 8354 ساعت خبر : 9:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=8354
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات