با آشتی دایی و کریمی قهرمان جهان می‌شویم؟

آشتی دایی و کریمی

به گزارش گلونی خبرهای ورزشی ۶ آذر را می‌خوانید:

– قهرمان المپیک اسیر پلنگ جویبار

گزارش فارس از روز پایانی جام باشگا‌های جهان را می ‌خوانید. در ادامه دومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان که از صبح روز گذشته با حضور ۱۱ تیم خارجی و ۴ تیم داخلی در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران آغاز شده است تیم های بیمه رازی و تایتان مرکوری آمریکا در دیدار نهایی به مصاف هم رفتند که نماینده کشورمان با پیروزی ۷ بر یک مقابل حریف برای دومین سال متوالی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

سال گذشته هم بیمه رازی با پیروزی مقابل همین تیم قهرمان شده بود. از مهمترین حوادث این دیدار می‌توان به شکست ۷ بر ۲ علیرضا قاسمی، ملی پوش وزن ۷۴ کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی مقابل اندرو هاو از آمریکا اشاره کرد. در دیگر حادثه مهم این مسابقه رضا یزدانی در یک دقیقه و ۳۰ ثانیه با نتیجه ۱۰ بر صفر جک وارنر، قهرمان المپیک لندن از آمریکا را شکست داد. یزدانی به دلیل مصدومیت در مرحله نیمه نهایی بازی های المپیک نتوانست موفق به کسب مدال شود و در غیاب او وارنر روی سکوی قهرمانی ایستاد.
– حضور هندبال در المپیک به تعویق افتاد

تیم ملی هندبال ایران با شکست مقابل قطر در دیدار فینال رقابت‌های انتخابی المپیک به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد و به سهمیه مستقیم المپیک نرسید.

به گزارش ایسنا، تیم ملی هندبال ایران در فینال رقابت‌های انتخابی المپیک به مصاف قطر رفت. برنده این دیدار علاوه بر قهرمانی سهمیه حضور در المپیک ۲۰۱۶ را بدست می آورد. تیم ملی هندبال ایران در شروع این دیدار نمایش مقتدرانه ای برابر تیم چند ملیتی قطر داشت و ملی پوشان ایران در امتیازهای ابتدایی پایاپای با حریف پیش رفتند و حتی گاهی از میزبان پیش افتادند. قطر فقط به دنبال پیروزی بود. آن ها با روی آوردن به بازی سرعتی و بهره بردن از ضد حملات سرانجام در نیمه نخست پیش افتادند. قطر در نیمه نخست بازی ۱۵ بر ۱۱ پیروز شد.

در نیمه دوم اما تیم ملی ایران چیزی برای از دست دادن نداشت. پویا نوروزی در این دیدار هم به تنهایی کولاک می‌کرد و از تک فرصت‌ها گل می‌ساخت.  بازیکنان ایران در دقایق پایانی دیدار انتحاری بازی می‌کردند و همین موضوع ضریب اشتباه فردی آنان را افزایش می‌داد. تیم ملی هندبال ایران با وجود عملکرد خوبش در این دیدار با نتیجه ۲۸ بر ۱۹ شکست خورد. بدین ترتیب تیم ملی هندبال قطر سهمیه مستقیم حضور در المپیک را بدست آورد. در دیدار رده‌بندی نیز بحرین مقابل کره جنوبی پیروز شد و به عنوان سوم دست یافت. بدین ترتیب تیم‌های ایران و بحرین می‌توانند در مسابقات انتخابی بین قاره‌ای در مصاف با نمایندگان قاره‌های اروپا و آمریکا باز هم برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنند.


– سهراب مرادی در المپیک وزنه می‌زند

به گزارش مهر، وزنه بردار تیم ملی با مهار وزنه ۱۷۳کیلوگرم در حرکت یکضرب و ۲۰۷ کیلوگرم در دوضرب و با مجموع ۳۸۰ کیلوگرم با کسب عنوان هشتمی به کار خود پایان داد. در این دسته «وادزیم استرالتسو» از کشور بلاروس با مهار وزنه‌های ۱۷۵ و ۲۳۰ کیلوگرمی در حرکات یکضرب و دوضرب و مجموع ۴۰۵ کیلوگرم به مدال طلا رسید.

همچنین سهراب مرادی نماینده دسته ۹۴ کیلوگرم تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان که در اثر یک نامه‌نگاری اشتباه در فدراسیون پیشین به فدراسیون بین‌المللی بازنشسته معرفی شده بود در رقابت‌های جهانی امسال اجازه حضور نیافت و در حالی که رکوردهای تمرینی اش حدود ۱۰ کیلوگرم از نفر برتر این دسته بیشتر بود از روی صندلی تماشاگران به تماشای این دیدار پرداخت. اما پیگیری‌های مسئولین کمیته ملی المپیک و فدراسیون وزنه‌برداری برای رفع این مشکل پاسخ داد و تاماش آیان رئیس فدراسیون بین المللی وزنه‌برداری (IWF) که در حال نظارت بر برگزاری هشتاد و یکمین دوره مسابقات جهانی وزنه‌برداری است از موافقتش با حضور سهراب مرادی در المپیک خبر داد.

– اگر دایی و کریمی آشتی کنند ایران قهرمان جهان می‌شود؟

خداداد عزیزی همیشه حرف‌های جذابی برای یک گفتگوی رسانه‌ای دارد. تماشاگران با این مهاجم سابق تیم ملی ایران مصاحبه‌ای داشته که خلاصه‌ای از آن را می‌خوانید.

در نظر سنجی ۹۰ به زودی نوبت به مهاجمان هم می‌رسد. شما به چه کسی رأی می‌دهید؟ بی‌بروبرگرد علی دایی. من به علی دایی رأی می‌دهم چون در بایرن مونیخ بازی کرده و آقای گل جهان است.
شما در هافبک راست به چه کسی رأی می‌دهید؟ مهدی مهدوی‌کیا البته با احترام به مجید نامجومطلق که فوق‌العاده تکنیکی بود. مهدی مهدوی‌کیا هم سرعت داشت و هم خوب گل می‌زد. انتخاب من مهدی است.در پست هافبک هجومی چطور؟ علی کریمی به طور حتم برای این پست انتخاب می‌شود و نظر من هم روی اوست.
در مورد رابطه کریمی و علی دایی و آشتی دادن این دو حرف‌های مختلفی شنیده می‌شود. نظر شما در این رابطه چیست؟ این حرف‌ها را یک عده عشق شهرت می‌زنند! علی کریمی و علی دایی هر دو آدم‌های گنده‌ای هستند و بچه نیستند که کسی بخواهد این دو تا را آشتی بدهد. هر دو هم بزرگ هستند و متأسفانه نمی‌دانم چرا یک عده دنبال چنین مسائلی هستند. آقاجان این دو به هر دلیلی با هم کنار نمی‌آیند. بگذارید راحت باشند. من یک سؤال از شما دارم.(ادامه گفتگو)

– با قرارداد جدید، نیمار سالی ۱۵ میلیون یورو می‌گیرد

به گزارش ورزش سه، بر اساس قرارداد جدید، نیمار به سومین بازیکن پردرآمد فوتبال اسپانیا تبدیل خواهد شد. ستاره برزیلی، سال ۲۰۱۳ به بارسلونا پیوست و قرارداد فعلی او تا سال ۲۰۱۸ اعتبار دارد اما روبرت فرناندز، مدیر ورزشی بارسلونا، دو روز پیش از توافق با این بازیکن برای تمدید قرارداد خبر داد ولی حاضر به فاش ساختن جزئیات آن نشد.

روز گذشته مارکا گزارش داد که قرارداد جدید تا سال ۲۰۲۱ اعتبار خواهد داشت و نیمار سالانه ۱۵ میلیون یورو خالص از بارسلونا حقوق دریافت خواهد کرد. از این لحاظ او پشت سر مسی و رونالدو قرار می گیرد. رقم فسخ قرارداد نیمار نیز ۱۸۰ میلیون یورو خواهد بود.

– برانکو: بارسلونا بدون حضور MSN حتی نمی‌تواند پرسپولیس را ببرد

تا بحث نیمار و بارسلون داغ است حرف‌های جالب برانکو سرمربی پرسپولیس را در مورد زمانی که مربی تیم ملی بود را به نقل از خبرآنلاین بخوانید.

قبل از جام‌جهانی‌ ۵ تا از بهترین بازیکن‌های ما دچار مصدومیت سختی شدند. اول علی کریمی ساق پایش سه ماه قبل از جام‌جهانی‌ آسیب دید، بعد مهدوی‌کیا کمرش درد گرفت و اصلاً در مقدماتی هم نتوانست بیاید. هاشمیان و زندی از زانو آسیب دیدند علی دایی و یحیی هم برای بردنشان مشکل داشتیم چون در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کردند، اوساسونا هم نمی‌گذاشت نکونام بیاید. در نهایت این بازیکن‌ها در جام‌جهانی‌ در حالی آمدند که هیچ آمادگی نداشتیم و ۵بازیکن اصلیمان را هم نداشتیم. شما بارسلونا را ببینید مسی و نیمار و سوارز را نداشته باشد نمی‌تواند پرسپولیس را حتی ببرد. همان رئال‌مادرید هم بدون بیل و رونالدو همین بود اما با همان وضعیت هم ما خوب بازی کردیم مثلاً جلوی مکزیک. این را هم در نظر بگیرید که یک گروه خیلی بد داشتیم، مکزیک و پرتغال با رونالدو فیگو، دکو…. ستاره‌های زیادی داشتند که اسکولاری سرمربی آنها بود ولی ما را بردند با یک پنالتی احمقانه و یک گل از ۲۸متری که هیچ وقت بعد آن نتوانست آن جور گل بزند.»

پایان پیام

گزارش‌گر: محمد پورخداداد

کد خبر : 9074 ساعت خبر : 10:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=9074
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات