به لرها چه ربطی دارد؟

پایگاه خبری گلونی – مسئله ساده است. برخی از صبح تا شب در دفاع از مهران مدیری می‌گویند: پزشکان باید سعه‌صدر داشته باشند و نشان دادن یک عده پزشک شارلاتان به معنای این نیست که همه پزشکان این‌طوری هستند. حرف مدافعان مدیری و دیگر برنامه‌های طنز درست است. ما نباید تعمیم بدهیم. تعمیم دادن یک کار غیراخلاقی است و در اخلاق رسانه‌ای نمی‌گنجد. یعنی اگر شما وارد یک شهری شدید و در ورودی آن شهر جیب شما را زدند نباید بگویید همه مردم این شهر دزدند. این کار درست نیست.

حرف‌هایی که زدم خیلی بدیهی بود و لابد می‌گویید ساکی چرا توضیح واضحات می‌دهد. بله توضیح واضحات است اما چه کنم که برخی اخلاق را رعایت نمی‌کنند. یعنی اخلاق رسانه‌ای را گاه رعایت می‌کنند و گاه رعایت نمی‌کنند. یعنی برای مهران مدیری گلو پاره می‌کنند و خوب هم می‌کنند که پاره می‌کنند اما خودشان وقتی یک عده ماکتی در یک شهر می‌سازنند و باعث آبروریزی می‌شوند آن را به همه مردم شهر تعمیم می‌دهند و مسخره‌بازی درمی‌آورند که مثلا ببینید لرها چه کرده‌اند.

بله، مثلا همین ماکتی که اخیرا در خرم‌آباد ما نصب کردند. این ماکت چه ربطی به مردم شهر خرم‌آباد دارد؟ یا ماکت ارومیه یا کرمان چه ربطی به مردم آن شهرها دارد. چرا تعمیم می‌دهیم؟ چرا دایم دنبال راهی برای مسخره کردن هم هستیم؟ حرف من نیست که شما به کاستی‌ها و چیزهای مسخره نخندید، بخندید ولی تعمیمش ندهید. آن ماکت یک نفر یا دو نفر یا چند نفر ساخته‌اند. لرها نساخته‌اند که. کرمانی‌ها نبوده‌اند که. این تعمیم دادن‌‌ها خوب نیست. مسخره‌بازی و مسخره کردن که شغل من است و بابت این کار از اینجا و آنجا حقوق می‌گیریم، حد دارد. حدش را باید رعایت کنیم. ولی وقتی از حد می‌گذرد این‌طوری می‌شود که وقتی آن ماکت را جمع هم می‌کنند باز شوخی‌‌ها تمام نمی‌شود. تعمیم دادن‌ها تمام نمی‌شود.

تو را به جان عزیزتان تعمیم ندهید و به تعمیم‌دهندگان هشدار بدهید.

باقی بقای‌تان

رضا ساکی/ چیزنا chizna.ir

کد خبر : 13106 ساعت خبر : 7:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=13106
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات