آشنایی در ۱۷ دقیقه

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روزنامه‌ی وقایع‌تهرانیه، نمایندگان مجلس در آخرین تصمیم‌های خود و در جریان رسیدگی به بخش‌های هزینه‌ای لایحه‌ی بودجه ۹۵ کل کشور، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را برای هر یک از زوجین تا ۱۰ میلیون تومان افزایش دادند و برای بازپرداخت آن یک دوره‌ی ۴ ساله مشخص کردند.
در پی انتشار این خبر دفاتر ثبت ازدواج و طلاق بسیار شلوغ شده است، چراکه بسیاری از جوانان که تاکنون به علت ترس از مخارج بالای این امر زیبا می‌گفتند: «ما دُم به تله نمی‌دیم»، شدیداً مشتاق شده‌اند که دم خود را به تله بسپارند و همچون مثلت آتشیتن رئال‌مادرید به دفاتر عقد و ازدواج حمله می‌کنند. از آن‌سو زوج‌هایی که با وام سه میلیونی ازدواج کرده بودند، سر این قضیه به مشکل خوردند و برای ثبت طلاق جلوی محضرخانه‌ها صف کشیده‌اند.
یکی از این زوج‌هایی که قصد طلاق دارند به خبرنگار ما گفتند: ما فریب خورده‌ایم. شبانه‌روز به ما می‌گفتند که ازدواج کنید، ازدواج کنید. اما تا ما ازدواج کردیم وام ازدواج را به ۱۰ میلیون تومان افزایش دادند. ما دیگر انگیزه‌ای برای ادامه‌ی این زندگیِ سه میلیونی نداریم و احساس شکست می‌کنیم. یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود به وقایع‌تهرانیه گفت: من از زوج‌هایی که قصد طلاق دارند تقاضا می‌کنم اندکی صبر کنند چرا که این افزایش وام مقطعی است و پس از مدتی به مبلغ سه میلیون تومان سابق برخواهدگشت. گویا پسر یکی از مسؤلین قصد ازدواج دارد و به همین علت چند روزی وام ازدواج را افزایش داده‌اند تا این شاخ‌شمشاد چشم فامیل را کور کند و به خانه‌ی بخت برود. این منبع آگاه خبرنگار ما را گلابی فرض کرده‌ بود که این سخنان را گفت. چراکه همه‌ی ما می‌دانیم که فرزندان مسؤلین به شدت ساده‌زیست هستند و با ۷۵ هزار تومان ازدواج می‌کنند و هرگز، تکرار می‌کنم هرگز، دنبال گرفتن وام نیستند.
دختر جوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: ۱۰ میلیون؟ با ۱۰ میلیون باید به مهمان‌ها فلافل دونونه داد. بیست تومان می‌دهی پراید، دو روز نشده می‌بردت تهِ دره، وای به حال این که ده تومان بیشتر نیست. ازدواجی که با ده میلیون صورت بگیرد دو روز هم بیشتر دوام ندارد.
پیرمرد موسفیدی که ساعت سه صبح جلوی یکی از دفاتر ثبت عقد و ازدواج ایستاده بود به خبرنگار ما گفت: من از مسؤلین تشکر می‌کنم که به فکر ما مجردها هم هستند و وام ازدواج را افزایش داده‌اند. از زمانی که شنیدم وام ازدواج افزایش یافته است، یک چیزی از درون به من می‌گوید برو و نیمه‌ی گم‌شده‌ی خود را خوش‌بخت کن. این پیر نستوه در پاسخ به این پرسش که عروس خوشبخت کیست؟ گفت: هنوز فردی که لایق جوانی مرا داشته باشد، پیدا نکرده‌ام ولی فعلاً برای گرفتن وقت توی صف ایستاده‌ام. شاید درون همین صف کسی را خوشبخت کردم.
خبرنگار ما در پایان این گزارش رکورد گینس را شکست و در ۱۷ دقیقه ازدواج کرد. یعنی از زمان آشنایی تا خطبه‌ی عقد ۱۷ دقیقه بیشتر طول نکشید. از آن‌جایی که خانواده‌ی عروس خبرنگاری را شغل حساب نمی‌کردند، خبرنگار ما این حیطه را کنار گذاشت و ما یکی دیگر از خبرنگارهایمان را از دست دادیم.

پایان پیام

گزارش‌گر: محسن فراهانی

کد خبر : 17117 ساعت خبر : 7:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17117
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات