نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح شد

مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب امروز (سه شنبه) به طور رسمی با حضور روحانی رییس جمهوری و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این مراسم که در سالن ملل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در حال برگزاری است، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده رییس جمهوری روسیه در امور فرهنگی، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، سیدعباس صالحی رییس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جمعی از مسوولان کشوری، ناشران و اهالی رسانه حضور دارند.

محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری، سیدرضا صالحی امیری رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مهدی چمران رییس، احمد مسجد جامعی و جمعی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران از دیگر شرکت‌کنندگان در این مراسم هستند.

سالن‌های نمایشگاهی به مساحت تقریبی ١٢٠ هزار مترمربع و در سه تیپ طراحی شده‌اند. یک عدد سالن بزرگ (سه قلو) به مساحت ٢۵ هزار مترمربع، چهار عدد سالن متوسط (٢ قلو) هرکدام به مساحت ١۵ هزار مترمربع و چهار عدد سالن کوچک (تکی) هرکدام به مساحت هشت هزار مترمربع است.

این سالن‌ها محل اصلی غرفه‌های نمایشگاهی است. هرکدام از سالن‌ها فضایی یکپارچه و بزرگ است که با سقفی عظیم و زیبا فضایی منحصر به فرد و فاخر را پدید آورده است.

سالن ملل نیز در بخش نمایشگاهی در دو طبقه با زیربنای ساختمانی هشت هزار مترمربع و به ارتفاع ٢۴ متر ساخته شده است.

بدنه‌ها و ستون‌های این ساختمان از جنس بتنی و شیشه و سقف آن با پوشش سازه فضا کار ساخته شده است.

سالن ملل به عنوان هال اصلی ورودی مجموعه نمایشگاه است و با الهام از تالار تاریخی صدستون پرسپولیس در شیراز طراحی شده است.

نمایشگاه‌های روباز نیز به مساحت تقریبی ٣٢ هزار مترمربع شامل فضایی باز است که در برخی از نمایشگاه‌ها کاربرد دارد. ساختمان مرکز تجارت ١و٢ هر کدام با زیربنایی حدود ٧۶ هزار مترمربع و در پهنه‌های جنوبی سایت پیش‌بینی شده است.

مرکز تجارت به عنوان نمایشگاه دائمی برخی از برگزارکنندگان (برندهای مشهور) و مکانی برای سازماندهی و پاسخگویی پس از هر نمایشگاه در نظر گرفته شده است و شامل فضاهایی مانند نمایشگاه‌های تجاری، مدیریت خدمات تجاری نمایندگی‌ها، دفاتر بازرگانی، پارکینگ‌های اختصاصی و غیره است.

مراکز اقامتی با مساحت تقریبی ١۶٠ هزار متر مربع در پهنه جنوبی سایت شامل دو هتل پنج ستاره ٣۵٠ اتاقه و یک هتل آپارتمان با امکانات و فضاهای جانبی مناسب است که محل اسکان برگزارکنندگان نمایشگاه و بازدیدکنندگان خواهد بود. همچنین به منظور رونق بیشتر مرکز تجارت، این بخش، امور مرکز تجارت را تسهیل خواهد کرد.

بخش خدمات و پشتیبانی نیز شامل کاربردهای مختلف است و در این بخش بازدیدکنندگان بعد از عبور از دروازه‌های کنترل ورود و خروج، به سمت سالن ملل هدایت می‌شوند.

مدیریت اداری مجموعه نمایشگاه در این ساختمان مستقر شده و ضمن سازماندهی فعالیت‌های نمایشگاه، امکان ملاقات‌های تجاری و سمینارهای کوچک را فراهم می‌آورد. همچنین این ساختمان نیازهای خدماتی و رفاهی کارمندان نمایشگاه را برآورده می‌سازد.

ساختمان ورودی جنوبی، اداری و سمینار با متراژ حدود ٣٧ هزار متر مربع در شمال میدان مرکزی مجموعه مابین سالن ملل و میدان در راستای شمالی جنوبی قرار دارد.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای خواندن دیر است…» از ١۵ تا ٢۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برپا است.

مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) واقع است.

پایان پیام

کد خبر : 17872 ساعت خبر : 1:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17872
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات